Lediga jobb som Administrativ assistent i Värmdö

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Värmdö. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Värmdö som finns hos arbetsgivaren.

Administratör

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten. Varje dag går ca 7000 barn och ungdomar till en skola i Värmdö. Inom utbildningskontoret arbetar ca 1300 personal inom förs... Visa mer
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.




Varje dag går ca 7000 barn och ungdomar till en skola i Värmdö.

Inom utbildningskontoret arbetar ca 1300 personal inom förskola, pedagogisk omsorg, grundskola, grundsärskola, fritidshem och gymnasium.

På avdelningen för Styrning och Kvalitet finns alla funktioner som jobbar med utbildning i central förvaltning samlade. Avdelningens uppdrag omfattar central myndighetsutövning inom utbildningsområdet, prognos och behovsbedömningar, samt lednings- och verksamhetsstöd till de kommunala verksamheterna. Avdelningen arbetar för att erbjuda bästa möjliga service, kunskap och kompetens och med effektiva arbetssätt och processer.



Rollen som administratör innebär samordning och till viss del ledning av mindre projekt. Du utgör en samlad stödfunktion för avdelning Styrning och kvalitet som rör dokumenthantering, ekonomi- och administration. Du hanterar självständigt löpande ekonomiadministrativa uppgifter av praktisk karaktär, upprättande av statistik och fakturahantering. Du kommer även vara webbredaktör för utbildningsområdet där du leder och samordnar arbetet med att se till att webbplatsen fungerar och uppfyller de behov användarna har samt att informationen som publiceras är aktuell, relevant och korrekt. Arbetet innebär mycket kontakt och samarbete med övriga medarbetare både i den egna avdelningen och på andra avdelningar och enheter.

Vi söker dig som har enligt arbetsgivaren lämplig erfarenhet och utbildning. Du har erfarenhet från arbete inom personal- och ekonomiadministration och är van att stötta chefer eller enheter inom området. Du har även erfarenhet av att arbeta serviceinriktat. Vi ser gärna att du har arbetat med utveckling av digitala administrativa processer med fokus på att tillgodose verksamheters behov. Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift samt har goda kunskaper i Officepaketet. Om du har erfarenhet från arbete inom offentlig sektor och/eller utbildningsverksamhet så är det meriterande.

Som person är du strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är även kvalitetsmedveten och noggrann. Vidare är du självgående i ditt arbete och är serviceinriktad. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du samarbetar bra med andra människor och har förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Värmdö kommun förenklar vardagen i alla skeden av livet genom att tänka digitalt först. Vi prioriterar den digitala förnyelsen för att möta förväntningar i ett alltmer digitaliserat samhälle. Digital kompetens är därför ett viktigt krav i våra rekryteringar.



I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökanden med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.



Anställningen omfattar heltid och är en allmän visstidsanställning tom 220128.
Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan
Du söker tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” och följ sedan instruktionerna. Välkommen med din ansökan senast den 21 november 2021.
Urval och intervjuer sker fortlöpande under ansökningstiden.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Mia Melin, administrativ koordinator,
tfn 08-570 482 62. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Koordinator/handläggare

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten. Enhetens uppdrag är bland annat att kvalitetssäkra och underlätta för all verksamhet inom kontoret att fokusera på sina kärnve... Visa mer
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.




Enhetens uppdrag är bland annat att kvalitetssäkra och underlätta för all verksamhet inom kontoret att fokusera på sina kärnverksamheter genom att stödja med gemensam verksamhetsspecifik administration och enklare handläggning, samordning, verksamhetsutveckling och förbättringsarbete samt förvalta och vidareutveckla kontorets projektarbetssätt.

Allt för att framgångsrikt utveckla ett hållbart Värmdö. 

 

Arbetsbeskrivning 

I rollen hos oss får du arbeta med varierande arbetsuppgifter såsom personalhantering, kontakt med både många interna kontakter och myndigheter. Du kommer arbeta med framtagande av statistik främst inom kontorets myndighetsområden och analys samt sammanställa information och göra presentationer. Upprätta relevant korrespondens i olika ärenden och handläggning tex, yttranden enligt ordningslagen till polismyndigheten. Uppföljnings-, analys- och  -arbete inom bland annat internkontroll och målarbete inom kontorets verksamheter.  I rollen ingår att vara  kontorets lokalsamordnare. 

Rollen innebär både att utveckla, kvalitetssäkra och förenkla våra befintliga arbetssätt. Du kommer delta i olika kommunövergripande utvecklingsarbeten och där ha en koordinerande roll ör kontoret. Rollen kommer att förändras över tid då vi ständigt utvecklar oss och du har möjlighet att påverka hur.

Vi söker dig som vill vara med på vår utvecklingsresa inom Samhällsbyggnadskontoret och

- har förmågan att motivera, engagera och inspirera andra. 
- är resultatinriktad och driven
- är flexibel och kan prioritera
- bidrar aktivt till kontorets löpande arbete
- bidrar och söker samarbete
- viljan att lära nytt och att utvecklas
- vill vara med för att bidra till ett smartare Värmdö, där vi är i ständig rörelse för våra medborgare och företagare.

Du bör ha en akademisk utbildning alternativt eller annan relevant utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara relevant. Vi lägger stor vikt vid sociala kompetenser och personlig lämplighet

För att trivas i tjänsten  bör du ha en hög social kompetens, god förmåga att arbeta självständigt, och i grupp, initiativförmåga, god prioriteringsförmåga, ansvars- och servicekänsla, noggrannhet, mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.

Värmdö kommun erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.


Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen avser heltid och provanställning kan komma att 


 

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan.

Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Administratör

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten. Varje dag går ca 7000 barn och ungdomar till en skola i Värmdö. Inom utbildningskontoret arbetar ca 1300 personal inom förs... Visa mer
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.




Varje dag går ca 7000 barn och ungdomar till en skola i Värmdö.

Inom utbildningskontoret arbetar ca 1300 personal inom förskola, pedagogisk omsorg, grundskola, grundsärskola, fritidshem och gymnasium.

På avdelningen för Styrning och Kvalitet finns alla funktioner som jobbar med utbildning i central förvaltning samlade. Avdelningens uppdrag omfattar central myndighetsutövning inom utbildningsområdet, prognos och behovsbedömningar, samt lednings- och verksamhetsstöd till de kommunala verksamheterna. Avdelningen arbetar för att erbjuda bästa möjliga service, kunskap och kompetens och med effektiva arbetssätt och processer.


Rollen som administratör innebär samordning och till viss del ledning av mindre projekt. Du utgör en samlad stödfunktion för avdelning Styrning och kvalitet som rör dokumenthantering, ekonomi- och administration. Du hanterar självständigt löpande ekonomiadministrativa uppgifter av praktisk karaktär, upprättande av statistik och fakturahantering. Arbetet innebär mycket kontakt och samarbete med övriga medarbetare både i den egna avdelningen och på andra avdelningar och enheter.

Vi söker dig som har enligt arbetsgivaren lämplig erfarenhet och utbildning. Du har erfarenhet från arbete med ekonomiadministration och är van att stötta chefer eller enheter inom området. Du har även erfarenhet av att arbeta serviceinriktat. Vi ser gärna att du har arbetat med utveckling av digitala administrativa processer med fokus på att tillgodose verksamheters behov. Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift samt har goda kunskaper i Officepaketet. Om du har erfarenhet från arbete inom offentlig sektor och/eller utbildningsverksamhet så är det meriterande.

Värmdö kommun prioriterar den digitala förnyelsen för att möta förväntningar i ett alltmer digitaliserat samhälle. Digital kompetens är därför ett viktigt krav i våra rekryteringar.

Som person är du strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är även kvalitetsmedveten och noggrann. Vidare är du självgående i ditt arbete och är serviceinriktad. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du samarbetar bra med andra människor och har förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.



I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökanden med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.



Anställningen omfattar heltid och är en allmän visstidsanställning med tillträde snarast, som beräknas pågå till och med 30 september 2022.. 

Ansökan
Du söker tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” och följ sedan instruktionerna. Välkommen med din ansökan senast den 25 februari 2022.
Urval och intervjuer sker fortlöpande under ansökningstiden.



Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Maria Melin, gruppchef,
tfn 08-570 482 62. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Student sökes till administratörstjänst!

Är du student och söker ett extrajobb vid sidan av studierna? Vill du arbeta med problemlösning och gillar att ha många bollar i luften? Vår kund är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. De erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktiga hållbarhet. De samlar in samt hanterar restmaterial från sina kunders verksamheter genom återvinn... Visa mer
Är du student och söker ett extrajobb vid sidan av studierna? Vill du arbeta med problemlösning och gillar att ha många bollar i luften?

Vår kund är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. De erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktiga hållbarhet. De samlar in samt hanterar restmaterial från sina kunders verksamheter genom återvinning och/eller energiutvinning. I kundens vardag är kundnytta detsamma som miljönytta!
Vi söker för vår kunds räkning en administratör som kan stötta upp deras administrativa avdelning heltid under sommarmånaderna samt deltid under hösten i Gustavsberg. Det är en väldigt självständig roll som kräver att man har huvudet på skaft och klarar av att ha många bollar i luften. Som administratör kommer dina dagliga arbetsuppgifter exempelvis vara:
• Skicka ut order och körlistor till kundens bilar
• Skriva ut körlistor
• Kontakt med chaufförer
• Kontakt med kommun angående hämtningar
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting men kommer arbeta ute hos vår kund i Gustavsberg. Tjänsten förväntas starta upp omgående, med arbetstider förlagda 6-15 måndag till fredag.

Din profil
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieexamen och som i nuläget studerar, alternativt har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50%. Du är en person med bra energi, är stresstålig och har inga problem med att hantera flera saker samtidigt. Vidare har du god datorvana samt goda kunskaper i både svenska och engelska. Det är meriterande om du tidigare har arbetat administrativt, samt om du har arbetat i systemet Future.
Körkort och bil är även meriterande.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Skoladministratör

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group ("friskola") with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is through both Swedish and English, with English the language of the corridors. IES is one of Sweden's largest school groups at "Grundskolan" with 39 schools and around 28,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. More about the compan... Visa mer
Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group ("friskola") with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is through both Swedish and English, with English the language of the corridors. IES is one of Sweden's largest school groups at "Grundskolan" with 39 schools and around 28,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993.


More about the company and its schools can be found at www.engelska.se


IES Värmdö är en skola för årskurserna F-9. Vi tror på tydligt fokus på studiero, trygghet och respekt, samt på att bygga en positiv skolmiljö som är tillåtande och inkluderande – och som ger bra skolresultat. IES Värmdö erbjuder möjligheten att arbeta i en internationell och stimulerande miljö där engagemang, professionalism och det engelska språket är gemensamma nämnare. Under första året kommer skolan ha 480 elever i årskurserna F-7

Vi söker nu en skoladministratör som skall ansvara för följande arbetsuppgifter:

Administration  / 1-2 tjänster

- Arbeta med och vara ansvarig för administreringen av kön till skolan, intag av nya elever samt processen när elever påbörjar samt avslutar sina studier
- Sekreterare åt skolledningen
- Ansvara för elevantagningen
- Föra mötesprotokoll
- Översätta från engelska till svenska eller vise versa
- Planera praktiskt inför olika event såsom avslutningar, elevens val, schemabrytande aktiviteter, etc.
- Vikariesamordnare. Ordna vikarie till lektioner då ordinarie personal är frånvarande pga sjukdom, etc.
- Administrationsuppgifter med Schoolsoft och Google

           Reception

- Ansvara för receptionen. Svara i telefon, ta emot leveranser och besökare, inskrivning av besökare, ta hand om borttappade saker
- Skapa en trygg och välkomnande miljö för våra elever och personal
- Kontrollera ogiltig frånvaro för elever i Schoolsoft och eventuellt kontakta vårdnadshavare
- Kontakt med elever, lärare och övrig personal

Vem är du?

Vi söker dig med en relevant akademisk examen och ett antal års erfarenhet av arbete inom administration. Har du erfarenhet från skolvärlden så är det ett plus men inte en nödvändighet. Vidare är du strukturerad, flexibel och har en god organisatorisk förmåga. Då du kommer ha många processer igång samtidigt krävs att du är van att arbeta självständigt, prioritera inom dina olika arbetsuppgifter samt kommunicera med olika uppdragsgivare. Självklart så behärskar du engelska i både tal och skrift.

Skriv gärna ett personligt brev, bifoga CV och ansöka idag. Rekrytering sker löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Skoladministratör till Värmdö Gymnasium

Värmdö gymnasium, som är en av Stockholms mest attraktiva gymnasieskolor, ligger centralt vid Gullmarsplan i Stockholm. Skolan har ca 1250 elever fördelade på fem högskoleförberedande program: EK, ES, NA, SA och TE. Värmdö kommun är vår huvudman men våra elever kommer från hela Storstockholm. Verksamheten fokuserar på kunskap och präglas av engagemang och kreativitet. Alla lärare på skolan är legitimerade. Centralt i skolan finns vårt fina bibliotek. För... Visa mer
Värmdö gymnasium, som är en av Stockholms mest attraktiva gymnasieskolor, ligger centralt vid Gullmarsplan i Stockholm. Skolan har ca 1250 elever fördelade på fem högskoleförberedande program: EK, ES, NA, SA och TE. Värmdö kommun är vår huvudman men våra elever kommer från hela Storstockholm.

Verksamheten fokuserar på kunskap och präglas av engagemang och kreativitet. Alla lärare på skolan är legitimerade. Centralt i skolan finns vårt fina bibliotek. För elever i behov av särskilt stöd har vi en välfungerande studio. Värmdö gymnasium är skolan där eleverna trivs och ges goda förutsättningar för lärande och ett demokratiskt förhållningssätt. Samarbete har gjort Värmdö gymnasium till en av Stockholms mest framgångsrika skolor. Nu söker vi en skoladministratör som delar vårt fokus på lärande, samarbete och trivsel.

Rollen som administratör innebär att du ingår i ett team som sköter arbetet på skolans kansli. I arbetsuppgifterna ingår handhavande av elevsystemen Extens och Dexter samt arbete i andra databaser. Vidare ingår vikarieanskaffning, löneadministration och framtagande av statistik. Du är vårt ansikte utåt när du sitter i vår reception med service till lärare, elever och övriga. Arbetet är självständigt och det är viktigt att du har hela skolans utveckling i fokus.

Vi söker dig som har gymnasiekompetens eller högre utbildning. Vi vill att du har bred erfarenhet av administrativt arbete, helst från gymnasieskola. Du har mycket stor datorvana och goda kunskaper i officepaketet med betoning på Excel. Det är meriterande om du är en van användare i IST-Extens. Som person är du noggrann och strukturerad, kan hantera flera uppgifter parallellt och sätter dig lätt in i nya arbetsuppgifter. Du är positiv, kommunikativ, initiativrik och lösningsinriktad. Du tycker om att samarbeta och tänka nytt.

För denna tjänst är uppvisande av giltigt utdrag ur polisens belastningsregister en förutsättning för anställning.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning. Tillträde 16 september eller enligt överenskommelse.

Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Klicka på "sök tjänst" nedan och följ sedan instruktionerna. Välkommen med din ansökan senast den 15 juli 2021.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Anna Gregorsson, intendent,
tfn 073-682 78 16. Fackliga representanter nås via kontaktcenter, 08-570 470 00.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten. Visa mindre

Valmedarbetare praktikplats

Välkommen till en av Sveriges snabbast växande kommuner! Här pågår landets enskilt största VA-utbyggnad och vi har snabbt förflyttat oss från ett industrisamhälle till att vara en expansiv kommun i tillväxt i både stads- och landsortsmiljö. Hos oss har du chansen att göra skillnad och vara en kugge i demokratihjulet när vi ska ta fram underlag för ett nytt dokument- och ärendehanteringssystem. Vi tror på medarbetaren och erbjuder flexibel arbetstid, frihet... Visa mer
Välkommen till en av Sveriges snabbast växande kommuner! Här pågår landets enskilt största VA-utbyggnad och vi har snabbt förflyttat oss från ett industrisamhälle till att vara en expansiv kommun i tillväxt i både stads- och landsortsmiljö. Hos oss har du chansen att göra skillnad och vara en kugge i demokratihjulet när vi ska ta fram underlag för ett nytt dokument- och ärendehanteringssystem. Vi tror på medarbetaren och erbjuder flexibel arbetstid, frihet att växa och frihet att ta ansvar.

Rollen som praktiserande valsamordnare innebär att tillsammans med kommunens valnämnd förbereda och genomföra kommunens uppgifter vid den lokala folkomröstning som kommer att genomföras i Värmdö kommun 2021.

Tillsammans med kommunens valsamordnare och projektledare kommer du att delta aktivt i arbetet med att genomföra en lokal folkomröstning 2021. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att planera valkansliets arbete inför och under val, administrera förtidsröstning, organisera vallokaler samt hålla i utbildningar.

Vi söker dig som studerar vid högskola/universitet på en utbildning relevant för uppdraget såsom t.ex. statsvetenskap. Det är meriterande med erfarenhet av arbete eller tidigare praktik inom offentlig förvaltning samt erfarenhet från valarbete. Det är önskvärt om du har erfarenhet av projektledning. Du har också B-körkort.

Som person har du lätt för att samarbeta med andra, är strukturerad och van att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift och du är bekväm att tala inför större grupper. Du är van att arbeta självständigt och kan genomföra uppdrag inom fastställda tidsramar.

Kansli- och utredningsavdelningen ingår i kommunledningskontoret som ansvarar för strategiskt verksamhets- och ledningsstöd samt säkerställer samordning inom hela kommunförvaltningen. Avdelningen utgörs av en nämnd- och registraturenhet samt, utredarenhet och en säkerhetsenhet. Du blir en av 17 medarbetare vid nämnd-och registraturenheten, som utgörs av nämndsekreterare, registratorer, administratörer en arkivarie och en arkivassistent.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Praktikplatsen omfattar heltid under vårterminen 2021 med start enligt överenskommelse. Praktiken ska ske inom ramen för din utbildning. Din utbildning ska vara studiemedelsberättigad. Praktikplatsen är ingen anställning och Värmdö kommun betalar inte ut någon ekonomisk ersättning. Efter avslutad praktik kan det finnas möjlighet till en visstidsanställning för att slutföra valarbetet.

Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Urval och intervjuer sker löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 14 mars 2021.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Marie Näslund, enhetschef,
08-570 485 83. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten. Visa mindre

Skoladministratör/Skolekonom

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group ("friskola") with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is through both Swedish and English, with English the language of the corridors. IES is one of Sweden's largest school groups at "Grundskolan" with 39 schools and around 28,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. More about the compan... Visa mer
Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group ("friskola") with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is through both Swedish and English, with English the language of the corridors. IES is one of Sweden's largest school groups at "Grundskolan" with 39 schools and around 28,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993.


More about the company and its schools can be found at www.engelska.se


IES Värmdö är en skola för årskurserna F-9. Vi tror på tydligt fokus på studiero, trygghet och respekt, samt på att bygga en positiv skolmiljö som är tillåtande och inkluderande – och som ger bra skolresultat. IES Värmdö erbjuder möjligheten att arbeta i en internationell och stimulerande miljö där engagemang, professionalism och det engelska språket är gemensamma nämnare. Under första året kommer skolan ha 480 elever i årskurserna F-7

Vi söker nu en skolekonon/skoladministratör som skall ansvara för följande arbetsuppgifter.

Det kommer att krävas flera tjänster för dessa arbetsuppgifter. Till att börja med behöver vi en skolekonom som även kan bistå med andra arbetsuppgifter. Denna tjänst tillsätts den 3 maj och administratörer den 1 augusti.

Ekonomi  / 1 tjänst

- Löpande bokföring
- Bistå rektorn i budgetarbetet inför kommande verksamhetsår
- Månadsvis kostnadsuppföljning och kommentarer på utfallet till huvudkontoret
- Månadsvis avstämningar av samtliga balanskonton
- Kontera och kontrollera inkommande leverantörsfakturor i Palette
- Fakturering i Hogia
- Avstämning av skolpeng månadsvis
- Kontakter med kommuner, genomgång av beslut mm
- Ansvara för skolans elektroniska handkassa

           HR

- HR-administration såsom anställnings- och rekryteringsadministration och avvikelserapportering

Administration  / 1-2 tjänster

- Arbeta med och vara ansvarig för administreringen av kön till skolan, intag av nya elever samt processen när elever påbörjar samt avslutar sina studier
- Sekreterare åt skolledningen
- Ansvara för elevantagningen
- Föra mötesprotokoll
- Översätta från engelska till svenska eller vise versa
- Planera praktiskt inför olika event såsom avslutningar, elevens val, schemabrytande aktiviteter, etc.
- Vikariesamordnare. Ordna vikarie till lektioner då ordinarie personal är frånvarande pga sjukdom, etc.
- Administrationsuppgifter med Schoolsoft och Google

           Reception

- Ansvara för receptionen. Svara i telefon, ta emot leveranser och besökare, inskrivning av besökare, ta hand om borttappade saker
- Skapa en trygg och välkomnande miljö för våra elever och personal
- Kontrollera ogiltig frånvaro för elever i Schoolsoft och eventuellt kontakta vårdnadshavare
- Kontakt med elever, lärare och övrig personal

Vem är du?

Vi söker dig med en relevant akademisk examen och ett antal års erfarenhet av arbete inom administration/ekonomi. Har du erfarenhet från skolvärlden så är det ett plus men inte en nödvändighet. Vidare är du strukturerad, flexibel och har en god organisatorisk förmåga. Då du kommer ha många processer igång samtidigt krävs att du är van att arbeta självständigt, prioritera inom dina olika arbetsuppgifter samt kommunicera med olika uppdragsgivare. Självklart så behärskar du engelska i både tal och skrift.

Skriv gärna ett personligt brev, bifoga CV och ansöka idag. Rekrytering sker löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Miljöintresserad administratör till växande offentlig verksamhet

Ansök    Feb 10    Perido AB    Administrativ assistent
Dags för en ny utmaning inom administration? Är du strukturerad i ditt arbete och tar eget ansvar? Stämmer ord som trevlig och social in på din person? Då kan det vara dig vi letar efter! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en administratör till vår kund, en av landets snabbast växande organisationer inom offentlig sektor. Tjänsten är placerad på kontoret i Gustavsberg, Värmdö. Arbetet kräver fysisk närvaro på kontoret så länge du är frisk och symptomfri. Di... Visa mer
Dags för en ny utmaning inom administration? Är du strukturerad i ditt arbete och tar eget ansvar? Stämmer ord som trevlig och social in på din person? Då kan det vara dig vi letar efter!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en administratör till vår kund, en av landets snabbast växande organisationer inom offentlig sektor. Tjänsten är placerad på kontoret i Gustavsberg, Värmdö. Arbetet kräver fysisk närvaro på kontoret så länge du är frisk och symptomfri.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör registrerar du inkommande handlingar, skannar in post, kategoriserar och digitaliserar. Postexpediering utgör en stor del av din arbetsdag men utöver det ingår det även att svara på frågor via telefon/mejl och informera om pågående ärenden eller lämna ut handlingar. Du arbetar i ett team på ca 10 personer där ni stöttar andra enheter och förbereder underlag till bland annat handläggare som tar beslut gällande bygg och miljö i närområdet.
Dina egenskaper
Vi tror att du som söker denna tjänst är en ansvarsfull administratör med stort sinne för struktur, ordning och reda. Du ser vad som behöver göras, tar tag i det och är självgående i ditt arbete. I kontakter via telefon och mejl, likväl som i samarbete med kollegor, får din sociala och trevliga personlighet komma fram. Har du dessutom ett intresse för bygg och miljö är det ett plus!
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasial utbildning
Erfarenhet av administration
Goda kunskaper i MS Office
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Plus i kanten:
Erfarenhet från bygg och miljö via studier eller arbetslivet
Erfarenhet av registratur
Tidigare jobbat inom offentlig sektor

Omfattning och tillträde
Heltid under kontorstider 8–17. Konsultuppdrag via Perido fram till 15 oktober 2021. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32141 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
#jobbjustnu Visa mindre

Receptionist och administratör till offentlig verksamhet - Värmdö!

Ansök    Dec 3    Perido AB    Administrativ assistent
Är du en glad och pigg själ med intresse för människor och administration? Är du noggrann, strukturerad och effektiv? Vill du arbeta på en betydelsefull verksamhet där du spelar en samhällsnyttig roll? Då kan det vara dig vi söker! Beskrivning Perido söker nu en receptionist och administrativ assistent till vår kund, en offentlig verksamhet i Stockholm. Tjänsten är placerad på Värmdö, en kommun känd för de bästa av två världar - dess vackra miljö bestående... Visa mer
Är du en glad och pigg själ med intresse för människor och administration? Är du noggrann, strukturerad och effektiv? Vill du arbeta på en betydelsefull verksamhet där du spelar en samhällsnyttig roll? Då kan det vara dig vi söker!
Beskrivning
Perido söker nu en receptionist och administrativ assistent till vår kund, en offentlig verksamhet i Stockholm. Tjänsten är placerad på Värmdö, en kommun känd för de bästa av två världar - dess vackra miljö bestående av delar av Stockholms södra skärgård samt dess närhet till Stockholms innerstadspuls.
I den här rollen kommer du dela din tid mellan administration och reception med tillhörande kontaktcenter. Du kommer att arbeta med hantering av frågor inom områden såsom samhällsbyggnad, färdtjänst, skoltjänst och parkeringstillstånd med mera. Verksamhetens ansikte utåt blir ditt och under arbetsdagar får du bemöta och hjälpa kunder som ska fylla i papper om exempelvis ekonomiskt bistånd eller vara behjälplig att söka på kartor. Vad gäller telefon och kontaktcenter ingår det att vid behov arbeta i verksamhetens huvudväxel och hjälpa till att koppla vidare samtal till rätt enhet m.m. Tjänsten innefattar mycket administration och service gentemot kollegor och kunder, där du kommer att varva arbetet i receptionen med renodlat administrativt arbete. Du kommer alltså ha en variationsrik roll med flera olika arbetsuppgifter.
Vi söker dig som är serviceorienterad, noggrann, strukturerad och effektiv. Du är en person som kan vikten av att produktivt slutföra dina arbetsuppgifter. Vi tror att du som söker är akademiker, statsvetare eller samhällsvetare alternativt studerande. Vi ser att du är trygg med att arbeta i reception, prata i telefon och administrera samt har viss kunskap och intresse för samhällsbyggnad. Till sist är det mycket viktig att du kan hantera en större mängd information och hantera servicekanaler så som e-post, kundforum, osv.
Är du den som vi söker? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi tror att du har:
Gymnasial utbildning
Erfarenhet av administration och reception
Systemvana
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande:
Högskoleutbildning
Språkkunskaper i arabiska eller persiska
Kunskaper i EDP Future, EDP Mobile och Raindance

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 3 månader med chans till förlängning. Tillträde mitten av januari 2020.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31423 i ämnesraden.
Frågor: [email protected]
Hemsida: www.perido.se Visa mindre

Skoladministratör

Välkommen till en ung kommun i utveckling med unga medborgare. Hos oss får du arbeta med något riktigt värdefullt - att bidra till en rikare vardag för de studerande på Komvux Värmdö. Vill du arbeta med trevliga kollegor på en föränderlig arbetsplats i utveckling kan detta vara tjänsten för dig. Rollen som skoladministratör innebär att du kommer att ingå i ett team av administratörer som arbetar flexibelt. Du har stor möjlighet att påverka din arbetsdag... Visa mer
Välkommen till en ung kommun i utveckling med unga medborgare. Hos oss får du arbeta med något riktigt värdefullt - att bidra till en rikare vardag för de studerande på Komvux Värmdö. Vill du arbeta med trevliga kollegor på en föränderlig arbetsplats i utveckling kan detta vara tjänsten för dig.

Rollen som skoladministratör innebär att du kommer att ingå i ett team av administratörer som arbetar flexibelt. Du har stor möjlighet att påverka din arbetsdag och dina arbetsuppgifter.

Vi söker dig som har erfarenhet av något ekonomi-, personal- och elevregisterprogram. Du har goda datorkunskaper och vana av att arbeta med administrativa uppgifter.

Du är en engagerad, intresserad och positiv person med egen drivkraft som har god förmåga att samarbeta. Du har erfarenhet av och god förmåga att arbeta och kommunicera med människor med varierande bakgrund och som kommer från olika kulturer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Komvux Värmdö utgörs av ca 30 medarbetare som arbetar med vuxenutbildning. Vi har SFI, grundläggande och gymnasial vuxenutbildning, LÄRVUX och Yrkeshögskola.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, SL- kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen är en tillsvidareanställning med ferietjänst på 100% med tillträde den 1 augusti 2020.

Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Välkommen med din ansökan senast den 29 mars 2020.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Agneta Ericsson, 08 570 483 31. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten. Visa mindre

Fastighetsadministratör

Har du en naturlig känsla för service, att bygga relationer och att arbeta i en verksamhet med högt tempo och teamkänsla? Tjänsten som fastighetsadministratör är ny inom Värmdö kommun, vi ser därför att du vill växa i rollen och är villig att ta dig an nya utmaningar. Om det stämmer in på dig kan du vara den vi söker. I rollen som fastighetsadministratör kommer du att arbeta med följande arbetsuppgifter: . Administrativ förvaltning inom ekonomi och avtals... Visa mer
Har du en naturlig känsla för service, att bygga relationer och att arbeta i en verksamhet med högt tempo och teamkänsla? Tjänsten som fastighetsadministratör är ny inom Värmdö kommun, vi ser därför att du vill växa i rollen och är villig att ta dig an nya utmaningar. Om det stämmer in på dig kan du vara den vi söker.

I rollen som fastighetsadministratör kommer du att arbeta med följande arbetsuppgifter:
. Administrativ förvaltning inom ekonomi och avtalshantering
. Dokumenthantering, registervård, arkivering
. Hantering av fakturor, hyresavisering
. Behjälplig vid enklare förvaltningsuppgifter

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom fastighet, bygg eller ekonomi. B körkort är ett krav. Tidigare erfarenhet som fastighetsadministratör är meriterande. Det är meriterande om du arbetat i en kommunal organisation eller annan politiskt styrd organisation. Du bör ha god förståelse för den kommunala organisationen, dess uppbyggnad och kännedom om politikens engagemang.

Du är effektiv samt gillar att ha ordning och reda, är noggrann, har viljan och intresset för att lära dig nya saker. Vi ser att du har god datorvana och känner dig bekväm med att arbeta i olika system. Du är initiativtagande, handlingskraftig och bra på att kommunicera både i tal och skrift i så väl svenska som engelska. Du tycker om att skapa goda relationer på olika organisatoriska nivåer, och förstår kundens behov. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper för att komplettera teamet.

Inom fastighetsavdelningen arbetar idag femton personer; fastighetsförvaltare, tekniska förvaltare, fastighetsskötare samt byggprojektledare. Avdelningen leds av fastighetschefen. Fastighetsbeståndet hos oss består i dagsläget av ca 220,000 kvm lokaler såsom skolor, vård- och omsorgsfastigheter, idrottsfastigheter, kontor, kommersiella lokaler samt vissa bostäder.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Välkommen med din ansökan senast den 28 februari 2021.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Christian Norling, Tillförordnad Fastighetschef, tel: 08- 570 48 029 Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten. Visa mindre

Bemanningsassistent

Med engagemang, arbetsglädje och ett professionellt bemötande tar vi oss an varje ny arbetsdag. Hos oss får du arbeta med något av det mest värdefulla som finns - att göra vardagen bättre för våra äldre medborgare. Du kommer till en verksamhet som bygger på respekt för människors självbestämmande och integritet, och får hjälpa våra boende till frihet i deras vardag. Här arbetar vi utifrån en värdegrund som har skapats av samtliga medarbetare. Vi erbjuder ... Visa mer
Med engagemang, arbetsglädje och ett professionellt bemötande tar vi oss an varje ny arbetsdag. Hos oss får du arbeta med något av det mest värdefulla som finns - att göra vardagen bättre för våra äldre medborgare. Du kommer till en verksamhet som bygger på respekt för människors självbestämmande och integritet, och får hjälpa våra boende till frihet i deras vardag. Här arbetar vi utifrån en värdegrund som har skapats av samtliga medarbetare.

Vi erbjuder dig ett ansvarsfullt arbete där du tillsammans med dina kollegor får möjlighet att utveckla en verksamhet där våra äldre är i fokus.

Rollen som bemanningsassistent innebär i huvudsak att bemanna vid ordinarie personals frånvaro. Detta innebär både strategisk och långsiktig planering samt att hantera akuta lösningar. Kommunikationen mellan gruppchefer, vikarier och ordinarie personal sköter du via telefon. Du ansvarar för att bemanningsmålen hålls och som stöd i ditt arbete har du ett bemanningsprogram, samt kommunens lönehanteringsprogram där all frånvaro ska registreras. Du ansvarar även för viss schemaläggning. I din roll som bemanningsassistent är du oftast den första person som medarbetarna kommer i kontakt med vid förfrågningar. Arbetet kräver därför att du har lätt att bemöta människor och har god service.

Vi söker dig som är utbildad undersköterska alternativt dig som har en administrativ utbildning. Du är en person som tycker om att arbeta i team, är flexibel och ser lösningar istället för problem. Som person är du positiv och engagerad samt har stark egen drivkraft. Du sätter kunden i fokus och tycker om att arbeta i ett högt tempo. Du arbetar självständigt och kan ta egna initiativ till förbättringar. Vi ser även att du är en person som gillar struktur och att du har goda administrativa kunskaper. Att du har lätt för att bemöta andra och kan ge god service är en förutsättning i rollen.

Erfarenhet av schemaläggning och personaladministrativa system är meriterande, likaså arbetslivserfarenhet från bemanningsplanering. Vi ser även att du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift, då kommunikation är en central del i rollen.

För denna tjänst är uppvisande av giltigt utdrag ur polisens belastningsregister en förutsättning för anställning.

Gustavsgården är ett boende för äldre med stort omvårdnadsbehov. Boendet består av tre enheter med totalt 106 lägenheter. Vi arbetar enligt kontaktmannaprincipen, vilket innebär att varje boende har en kontaktperson i personalgruppen som kan bistå den boende i olika avseenden. I fokus för vår verksamhet står värdeorden: kompetens, flexibilitet, trygghet och tydlighet.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.

Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Välkommen med din ansökan senast den 15 september 2019.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta enhetschef Ann-Christin Nordström på 08-570 471 11. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten. Visa mindre

Administratör

Att jobba i Värmdö kommun innebär det bästa av två världar - den naturnära småstadskänslan, bara ett stenkast från storstadspulsen. Kollektivt i rusningstrafik tar det ca 30 minuter med direktbuss från Slussen. Du börjar dagen med en kort resa över broar och hav till vår fina skärgårdskommun. Bussarna går var 10:e minut. I vår centralort, Gustavsberg, hittar du vårt ljusa och fräscha kommunhus. Väljer du istället bilen tar samma sträcka 20 min. Till oss pe... Visa mer
Att jobba i Värmdö kommun innebär det bästa av två världar - den naturnära småstadskänslan, bara ett stenkast från storstadspulsen. Kollektivt i rusningstrafik tar det ca 30 minuter med direktbuss från Slussen. Du börjar dagen med en kort resa över broar och hav till vår fina skärgårdskommun. Bussarna går var 10:e minut. I vår centralort, Gustavsberg, hittar du vårt ljusa och fräscha kommunhus. Väljer du istället bilen tar samma sträcka 20 min. Till oss pendlar du rätt!

I rollen som administratör på kontoret har du en central och viktig roll. Du agerar främst som chefsstöd för kontorets chefer och har ditt primära fokus inom det ekonomiska och personaladministrativa området. Du kan i rollen som administratör komma i kontakt med många olika delar av den kommunala förvaltningen utifrån förutsättningar och behov inom kontoret, med fokus på att underlätta för verksamheterna och avlasta i vissa administrativa uppgifter. Det är en spännande och utvecklande roll som ger såväl varierande arbetsuppgifter som insyn i kontorets övergripande frågor.

Vi söker dig som har en examen på kandidatnivå om minst tre år som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete på en kommunal eller statlig förvaltning. Önskvärt är att du har erfarenhet av systemen Raindance och Heroma, alternativt motsvarande system som hanterar fakturering och personaladministration.

Som person ser vi att du är positiv och lyhörd. Du har en stark drivkraft och är lösningsfokuserad samt har lätt för att lära nytt och ta egna initiativ. Det är av stor vikt att du är noggrann, strukturerad och självständig, samt har god förmåga att samarbeta. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling.

Vuxenutbildnings- och arbetslivskontoret ansvarar idag för såväl kundval och utförande av kommunal vuxenutbildning. Vidare är mottagande och bosättning av nyanlända, kommunala arbetsmarknadsinsatser samt ekonomiskt bistånd de huvudsakliga ansvarsområdena.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är ett vikariat på initialt ett år med möjlighet till förlängning, samt chans till tillsvidareanställning på sikt. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Urval och intervjuer sker löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 8 september 2019.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta enhetschef Andreas Johansson 08-570 471 32. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten. Visa mindre

Avtalsansvarig

Välkommen till en plats nära både havet och staden. Värmdö kommun ligger beläget i vacker skärgårdsmiljö med både natur och stadspuls inpå knuten. I kommunhuset i Gustavsberg sitter vi i moderna och ljusa lokaler med närhet till Gustavsbergs centrum och hamn. Hit pendlar du smidigt med buss från Slussen på 30 minuter, och bussarna går var tionde minut. Hos oss på Kvalitetsenheten blir du en viktig del i utvecklingen av vår verksamhet. Vi tror på medarbeta... Visa mer
Välkommen till en plats nära både havet och staden. Värmdö kommun ligger beläget i vacker skärgårdsmiljö med både natur och stadspuls inpå knuten. I kommunhuset i Gustavsberg sitter vi i moderna och ljusa lokaler med närhet till Gustavsbergs centrum och hamn. Hit pendlar du smidigt med buss från Slussen på 30 minuter, och bussarna går var tionde minut.

Hos oss på Kvalitetsenheten blir du en viktig del i utvecklingen av vår verksamhet. Vi tror på medarbetaren och erbjuder kompetensförsörjning, frihet att växa och frihet att ta ansvar. Ta chansen att bli en del av vårt härliga gäng med 7 medarbetare och få möjligheten att bidra till vår framtida utvecklingsresa. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får vara med och arbeta mot politiskt uppsatta mål.

I rollen som avtalsansvarig är du ansvarig för avtalshanteringen inom Social och omsorgskontoret. I rollen ingår att hantera våra befintliga avtal och följa upp dessa. Du kommer även genomföra upphandlingar i samverkan med vår centrala upphandlingsenhet och andra samarbetspartners. En stor del av rollen innebär samarbete och kontakter med olika aktörer och kunder, såväl internt som externt. Arbetet behöver utföras strukturerat, rättssäkert och metodiskt. Tjänsten kan även innefatta andra arbetsuppgifter utifrån att vi inom enheten samarbetar inom olika kvalitetsfrågor.

Vi söker dig som är jurist, socionom eller har annan likvärdig akademisk utbildning. Du har tidigare erfarenhet av avtalshantering och upphandlingsprocessen inom offentlig sektor. Erfarenhet från kommunal verksamhet och socialtjänstens olika verksamhetsområden är meriterande. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, och bör ha arbetat i en politiskt styrd organisation. Vi ser även att du har vana av att skriva tjänsteskrivelser och utföra politiska uppdrag.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För tjänsten söker vi en person med känsla för service som är noggrann, tydlig, självständig, utåtriktad och har lätt för att knyta kontakter. Arbetet kräver en förmåga att vara både strukturerad och flexibel i sitt arbete.

Kvalitetsenheten är en stabsenhet där vårt främsta fokus är kvalitet. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas där vi aktivt arbetar med att optimera organisations- och arbetsprocesser för att möta morgondagens behov. Vår tydliga ambition är att bidra till ordning och reda. Vi säkerställer att tjänster utförs med medborgares behov i fokus och att skattemedel nyttjas på bästa sätt. Enheten består av avtalsansvariga, utvecklingsledare samt en medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS). Enheten leds av en kvalitetschef.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Välkommen med din ansökan senast den 18 november 2019. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Anna-Carin Berglind, kvalitetschef, 08-570 482 67. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten. Visa mindre

Administratör till Läkarcentral Värmdö Vård och Livskvalité AB

Företaget bedriver läkarverksamhet och vårdcentral.Vi är i ett expansivt skede och söker därför en administrativ assistent. Förutom basala administrativa uppgifter kommer du att sköta organiseringen av företaget såsom effektivisering av patientkontakt m.m. Visa mer
Företaget bedriver läkarverksamhet och vårdcentral.Vi är i ett expansivt skede och söker därför en administrativ assistent. Förutom basala administrativa uppgifter kommer du att sköta organiseringen av företaget såsom effektivisering av patientkontakt m.m. Visa mindre

Administrativ samordnare till Hemtjänsten i Värmdö kommun!

Ansök    Maj 3    Perido AB    Administrativ assistent
Är du en organiserad och social person som tycker om att arbeta med ett brett administrativt ansvar? Vi letar just nu efter en administrativ samordnare med erfarenhet av vårdyrket till Värmdö kommun! Är det dig vi letar efter? Ansök redan idag!BeskrivningPerido söker nu en administratör till vår kund, hemtjänsten i Värmdö Kommun. Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öp... Visa mer
Är du en organiserad och social person som tycker om att arbeta med ett brett administrativt ansvar? Vi letar just nu efter en administrativ samordnare med erfarenhet av vårdyrket till Värmdö kommun! Är det dig vi letar efter? Ansök redan idag!BeskrivningPerido söker nu en administratör till vår kund, hemtjänsten i Värmdö Kommun. Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Varje dag har hemtjänsten i Värmdö Kommun förmånen att hjälpa ca 380 av sina underbara medborgare i deras vardag. Man arbetar utifrån en värdegrund som har skapats av samtliga medarbetare, eniga om att ett respektfullt förhållningssätt är viktigt vilket du kommer att märka genom deras närvaro och att de ser och lyssnar på de människor de möter. I rollen som administrativ samordnare kommer du att axla en bred roll som innefattar olika administrativa arbetsuppgifter inom hemtjänsten. Detta innebär bland annat att svara i telefon, ta emot beställningar och föra över information i interna system, planera insatser samt hjälpa kunder vid behov. Du kommer också vara behjälplig med att ha kontakt med vårdtagare och dess anhöriga samt kommunicera med olika båtbolag och boka resor. I denna roll kommer du även spela en viktig roll vad gäller trygghetsåtgärder.Vi tror att du som söker är en organiserad person med en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är en engagerad person med stark ansvarskänsla som inte räds från att ta egna initiativ och som förstår värdet i att arbeta effektivt. Vi söker dig som har ett ödmjukt förhållningssätt och som motiveras av att vara delaktig i att driva verksamheten framåt. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att få träffa dig! Kravprofil?      Arbetslivserfarenhet från liknande roll?      Körkort?      Du uttrycker dig mycket väl i tal och skriftMeriterande?      Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg?      Erfarenhet av arbete som samordnare?      Kunskaper i systemen Phoniro, Combine och KompanjonOmfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag till 2019-10-31 med god möjlighet till förlängning. Tillträde omgående.AnsökanAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. PeridoPerido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 48 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30954 i ämnesraden. KontaktFrågor: [email protected]: www.perido.se Visa mindre

Administratör

Att jobba i Värmdö kommun innebär det bästa av två världar - den naturnära småstadskänslan, bara ett stenkast från storstadspulsen. Kollektivt i rusningstrafik tar det ca 30 minuter med direktbuss från Slussen. Du börjar dagen med en kort resa över broar och hav till vår fina skärgårdskommun. Bussarna går var 10:e minut. I vår centralort, Gustavsberg, hittar du vårt ljusa och fräscha kommunhus. Väljer du istället bilen tar samma sträcka 20 min. Till oss pe... Visa mer
Att jobba i Värmdö kommun innebär det bästa av två världar - den naturnära småstadskänslan, bara ett stenkast från storstadspulsen. Kollektivt i rusningstrafik tar det ca 30 minuter med direktbuss från Slussen. Du börjar dagen med en kort resa över broar och hav till vår fina skärgårdskommun. Bussarna går var 10:e minut. I vår centralort, Gustavsberg, hittar du vårt ljusa och fräscha kommunhus. Väljer du istället bilen tar samma sträcka 20 min. Till oss pendlar du rätt!

I rollen som administratör på kontoret har du en central och viktig roll. Du agerar främst som chefsstöd för kontorets chefer och har ditt primära fokus inom det ekonomiska och personaladministrativa området. Du kan i rollen som administratör komma i kontakt med många olika delar av den kommunala förvaltningen utifrån förutsättningar och behov inom kontoret, med fokus på att underlätta för verksamheterna och avlasta i vissa administrativa uppgifter. Det är en spännande och utvecklande roll som ger såväl varierande arbetsuppgifter som insyn i kontorets övergripande frågor.

Vi söker dig som har en examen på kandidatnivå om minst tre år som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete på en kommunal eller statlig förvaltning. Önskvärt är att du har erfarenhet av systemen Raindance och Heroma, alternativt motsvarande system som hanterar fakturering och personaladministration.

Som person ser vi att du är positiv och lyhörd. Du har en stark drivkraft och är lösningsfokuserad samt har lätt för att lära nytt och ta egna initiativ. Det är av stor vikt att du är noggrann, strukturerad och självständig, samt har god förmåga att samarbeta. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling.

Vuxenutbildnings- och arbetslivskontoret ansvarar idag för såväl kundval och utförande av kommunal vuxenutbildning. Vidare är mottagande och bosättning av nyanlända, kommunala arbetsmarknadsinsatser samt ekonomiskt bistånd de huvudsakliga ansvarsområdena.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen är en tillsvidareanställning och omfattar heltid, med tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Urval och intervjuer sker löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 1 september 2019.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta enhetschef Andreas Johansson 08-570 471 32. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten. Visa mindre

Administrativ samordnare till Hemtjänsten i Värmdö Kommun - sommaruppdrag!

Ansök    Maj 3    Perido AB    Administrativ assistent
Är du en strukturerad och noggrann person som tycker om att hjälpa andra? Tycker du om att vara den som har koll på saker och får komma med egna initiativ och lösningar? Är du både serviceminded och administrativt lagd? Då kan det vara dig vi sökerBeskrivningPerido söker nu en administratör till vår kund, hemtjänsten i Värmdö Kommun. Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft oc... Visa mer
Är du en strukturerad och noggrann person som tycker om att hjälpa andra? Tycker du om att vara den som har koll på saker och får komma med egna initiativ och lösningar? Är du både serviceminded och administrativt lagd? Då kan det vara dig vi sökerBeskrivningPerido söker nu en administratör till vår kund, hemtjänsten i Värmdö Kommun. Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Varje dag har hemtjänsten i Värmdö kommun förmånen att hjälpa ca 380 av sina underbara medborgare i deras vardag. Man arbetar utifrån en värdegrund som har skapats av samtliga medarbetare, eniga om att ett respektfullt förhållningssätt är viktigt vilket du kommer att märka genom deras närvaro och att de ser och lyssnar på de människor de möter. I rollen som administrativ samordnare inom hemtjänsten kommer du att ta hand om diverse administrativa uppgifter så som att svara i telefon, ta emot beställningar från biståndshandläggare och föra över information i interna system. Vidare kommer du att sköta de administrativa åtgärder som behövs när en ny vårdtagare skall skrivas in och planera insatsen därefter. Du som söker behöver ha körkort då rollen kommer att innefatta besök hos vårdtagare i form av att hämta/leverera trygghetslarm. Du kommer även att ha viss kontakt med vårdtagare och anhöriga via telefon. Och vem är du? Vi tror att du som söker är ordningsam, noggrann och tar eget ansvar i arbetet. Din ödmjuka sida syns i ditt samarbete med dina kollegor och du besitter en god kommunikativ och social förmåga. Utöver detta söker vi en person som drivs av att arbeta i en verksamhet som är i ständig utveckling. Du är snabb på att ta till dig nya saker och att lära dig, samtidigt som du är initiativrik och gärna kommer med egna förslag. Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan redan idag!Kravprofil·      Arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter·      Körkort·      Du uttrycker dig mycket väl i tal och skriftMeriterande·      Vårdutbildning eller erfarenhet från arbete inom vården·      Erfarenhet av att arbeta med samordning·      Erfarenhet av systemen Resursen/RebokOmfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag från 2019.06.01 till 2019.08.31.AnsökanAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. PeridoPerido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 48 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30956 i ämnesraden. KontaktFrågor: [email protected]: www.perido.se Visa mindre