Lediga jobb som Redovisningsekonom i Värmdö

Se lediga jobb som Redovisningsekonom i Värmdö. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Värmdö som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomi/Redovisning

Det finns möjlighet till att din roll kan vara på 50-75%, men gärna att den ska vara 100% på sikt. Soolar är ett snabbt växande solcellsbolag. Vårt fokus är att vara en trygg och kompetent helhetsleverantör av energilösningar i en expansiv och föränderlig bransch. Vi söker nu dig som har erfarenhet av att jobba med löpande bokföring, löner, fakturering etc. Vi ser gärna att du kan ta ett mer övergripande ansvar för det löpande ekonomiska arbetet. Vi ... Visa mer
Det finns möjlighet till att din roll kan vara på 50-75%, men gärna att den ska vara 100% på sikt.


Soolar är ett snabbt växande solcellsbolag. Vårt fokus är att vara en trygg och kompetent helhetsleverantör av energilösningar i en expansiv och föränderlig bransch.


Vi söker nu dig som har erfarenhet av att jobba med löpande bokföring, löner, fakturering etc. Vi ser gärna att du kan ta ett mer övergripande ansvar för det löpande ekonomiska arbetet.


Vi erbjuder dig en fri och trivsam arbetsmiljö. Vi tror på individens ansvar och har aldrig som ambition att styra ditt arbete mer än att du ska efterleva bolagets målsättningar och policyer. Vi är ett expansivt bolag som premierar en god arbetsvilja och hög moral. Vill du växa med bolaget så finns alla möjligheter till att skapa dina egna förutsättningar för en utvecklade miljö med nya intressanta roller och ansvarsområden.


Din tjänst innebär främst löpande bokföring, fakturering och löneadministration.


Framtida resultat av din tjänst ska vara en långsiktig anställning där du får sätta prägeln i bolagets utveckling och vara en del av Soolars gemenskap. Vi vill att du ska tycka det är lika roligt att gå till jobbet första dagen som efter 5 år. Därför ser vi alltid till att försöka tillmötesgå dig i din utveckling med flera årliga medarbetarsamtal och skapa den arbetsplats som just du vill att vi ska vara. Om du har önskemål på utbildningar etc för att utveckla ditt arbete hos oss så vill vi alltid försöka att tillmötesgå dig för en så utvecklande och stimulerande arbetsmiljö som möjligt.
...
Vi söker både erfarna men också nya hungriga personer! Vi vill ha en inkluderande och rolig arbetsmiljö där vi har ett jävla driv och högt till tak!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Redovisningsekonom till Franzéns Redovisningsbyrå på Värmdö

Ansök    Nov 17    Andara Group AB    Redovisningsekonom
Vi söker en redovisnigsekonom till Franzéns Redovisningsbyrå. Vår kund växer och ser därför ett behov av att stärka gruppen med ytterligare en driven och serviceminded ekonom. Franzéns Redovisningsbyrå grundades 2012 och är auktoriserad genom Srf konsulterna. Byrån har haft en stadig tillväxt (utsedd till Topp-10 Tillväxtbyrå i Stockholms Län 2022). Byrån genomsyras av hög service och starkt engagemang. Franzéns Redovisningsbyrå är så mycket mer än en "ra... Visa mer
Vi söker en redovisnigsekonom till Franzéns Redovisningsbyrå. Vår kund växer och ser därför ett behov av att stärka gruppen med ytterligare en driven och serviceminded ekonom.

Franzéns Redovisningsbyrå grundades 2012 och är auktoriserad genom Srf konsulterna. Byrån har haft en stadig tillväxt (utsedd till Topp-10 Tillväxtbyrå i Stockholms Län 2022). Byrån genomsyras av hög service och starkt engagemang. Franzéns Redovisningsbyrå är så mycket mer än en "rapport-centrals-byrå". Byrån är företagarnas trygga vän och bollplank. De använder informationen från ekonomiska analyser till värdefulla råd till sina kunder. Franzéns Redovisningsbyrå jobbar tillsammans med sina kunder för att bidra till deras bästa möjliga lönsamhet och går det bra för kunderna går det bra för Franzéns Redovisningsbyrå.

Att arbeta på Franzéns Redovisningsbyrå innebär att vara en del av en familjär stämning och ett stabilt företag som satsar stort på sina medarbetare samtidigt som det finns ett starkt driv att fortsätta växa och utveckla byrån. Du kommer att arbeta tillsammans med dina kollegor i trevliga och lättillgängliga lokaler vid hamnen i Gustavsberg.

Dina framtida arbetsuppgifter

Som redovisningsekonom kommer du att hantera redovisning och bokslut åt redovisningsbyråns olika kunder. Du får en central roll i arbetet med att skapa långsiktiga relationer med byråns kunder genom högsta servicenivå. Kvalitet och kundupplevelse är högst prioritet. Rollen innebär ett stort eget ansvar och du har alltid en rådgivande roll.

I ansvarsområdet kan till exempel följande arbetsuppgifter ingå:

- Redovisning, avstämning och rapportering med eget kundansvar

- Bokslut, årsredovisningar, skatteberäkningar och deklarationer

- Analyser och kvalificerad ekonomisk rådgivning

- Utvärderingar av befintliga processer med förslag på förbättringar

Du kommer ha ett omväxlande arbete då du arbetar med kunder i skiftande storlek och bransch.

Vem är du?

Du har cirka 3-5 års erfarenhet av självständigt och kvalificerat redovisningsarbete, gärna från annan byrå. Du har erfarenhet av att arbeta enligt REX och det är meriterande om du har arbetat i affärssystemet Fortnox. Du är en fena på excel. Du är kommunikativ och talar och skriver flytande svenska och har god kunskap i engelska.

Vi tror även att du bor på eller nära Värmdö och ser fördelar med att ha nära till jobbet.

Vi söker en lagspelare som trivs på en mindre och därmed mycket mer personlig byrå där du får ge hösta service till dina kunder. Du är öppen och social och tycker om att bidra till den goda stämningen på kontoret. Du arbetar lika bra självständigt som i grupp och förstår värdet av att dela med dig och bidra med dina kunskaper både till kollegor och kunder.

Som person är du noggrann, ansvarsfull och pålitlig. Du är van att leverera med högsta kvalitet i ett högt tempo. Du är trygg i en rådgivande roll och har god analytisk förmåga och bra affärsförståelse. Sist men inte minst gillar du nya utmaningar och du är ständigt nyfiken på ny kunskap.

Mer om tjänsten

- Direktrekrytering

- Tillsättning: start omgående eller enligt överenskommelse

- Omfattning: heltid

- Placering: Gustavsbergs hamn

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Redovisningsekonom till Franzéns Redovisningsbyrå i Gustavsberg

Ansök    Nov 16    Andara Group AB    Redovisningsekonom
Vi söker en redovisnigsekonom till Franzéns Redovisningsbyrå. Vår kund växer och ser därför ett behov av att stärka gruppen med ytterligare en driven och serviceminded ekonom. Franzéns Redovisningsbyrå grundades 2012 och är auktoriserad genom Srf konsulterna. Byrån har haft en stadig tillväxt (utsedd till Topp-10 Tillväxtbyrå i Stockholms Län 2022). Byrån genomsyras av hög service och starkt engagemang. Franzéns Redovisningsbyrå är så mycket mer än en "ra... Visa mer
Vi söker en redovisnigsekonom till Franzéns Redovisningsbyrå. Vår kund växer och ser därför ett behov av att stärka gruppen med ytterligare en driven och serviceminded ekonom.

Franzéns Redovisningsbyrå grundades 2012 och är auktoriserad genom Srf konsulterna. Byrån har haft en stadig tillväxt (utsedd till Topp-10 Tillväxtbyrå i Stockholms Län 2022). Byrån genomsyras av hög service och starkt engagemang. Franzéns Redovisningsbyrå är så mycket mer än en "rapport-centrals-byrå". Byrån är företagarnas trygga vän och bollplank. De använder informationen från ekonomiska analyser till värdefulla råd till sina kunder. Franzéns Redovisningsbyrå jobbar tillsammans med sina kunder för att bidra till deras bästa möjliga lönsamhet och går det bra för kunderna går det bra för Franzéns Redovisningsbyrå.

Att arbeta på Franzéns Redovisningsbyrå innebär att vara en del av en familjär stämning och ett stabilt företag som satsar stort på sina medarbetare samtidigt som det finns ett starkt driv att fortsätta växa och utveckla byrån. Du kommer att arbeta tillsammans med dina kollegor i trevliga och lättillgängliga lokaler vid hamnen i Gustavsberg.

Dina framtida arbetsuppgifter

Som redovisningsekonom kommer du att hantera redovisning och bokslut åt redovisningsbyråns olika kunder. Du får en central roll i arbetet med att skapa långsiktiga relationer med byråns kunder genom högsta servicenivå. Kvalitet och kundupplevelse är högst prioritet. Rollen innebär ett stort eget ansvar och du har alltid en rådgivande roll.

I ansvarsområdet kan till exempel följande arbetsuppgifter ingå:

- Redovisning, avstämning och rapportering med eget kundansvar

- Bokslut, årsredovisningar, skatteberäkningar och deklarationer

- Analyser och kvalificerad ekonomisk rådgivning

- Utvärderingar av befintliga processer med förslag på förbättringar

Du kommer ha ett omväxlande arbete då du arbetar med kunder i skiftande storlek och bransch.

Vem är du?

Du har cirka 3-5 års erfarenhet av självständigt och kvalificerat redovisningsarbete, gärna från annan byrå. Du har erfarenhet av att arbeta enligt REX och det är meriterande om du har arbetat i affärssystemet Fortnox. Du är en fena på excel. Du är kommunikativ och talar och skriver flytande svenska och har god kunskap i engelska.

Vi tror även att du bor på eller nära Värmdö och ser fördelar med att ha nära till jobbet.

Vi söker en lagspelare som trivs på en mindre och därmed mycket mer personlig byrå där du får ge hösta service till dina kunder. Du är öppen och social och tycker om att bidra till den goda stämningen på kontoret. Du arbetar lika bra självständigt som i grupp och förstår värdet av att dela med dig och bidra med dina kunskaper både till kollegor och kunder.

Som person är du noggrann, ansvarsfull och pålitlig. Du är van att leverera med högsta kvalitet i ett högt tempo. Du är trygg i en rådgivande roll och har god analytisk förmåga och bra affärsförståelse. Sist men inte minst gillar du nya utmaningar och du är ständigt nyfiken på ny kunskap.

Mer om tjänsten

- Direktrekrytering

- Tillsättning: start omgående eller enligt överenskommelse

- Omfattning: heltid

- Placering: Gustavsbergs hamn

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonom, 50 -100% tjänst

Ansök    Feb 11    Ls Jobbet AB    Redovisningsekonom
I Värmdö får du stimulerande arbetsuppgifter, möjlighet till stort egenansvar, stora utmaningar, parat med en flexibel arbetsplats och inspirerande kollegor. På arbetsplatsen finns goda möjligheter för den som vill ta nästa steg i karriären. Nu söker vi en driven och verksamhetsnära ekonom för ett längre vikariat fram tills juni 2023. Vi kan anpassa tjänsten efter dina behov vilket innebär att arbetstidsomfattningen kan bli 50%, 75% eller 100%. Arbetet in... Visa mer
I Värmdö får du stimulerande arbetsuppgifter, möjlighet till stort egenansvar, stora utmaningar, parat med en flexibel arbetsplats och inspirerande kollegor. På arbetsplatsen finns goda möjligheter för den som vill ta nästa steg i karriären.
Nu söker vi en driven och verksamhetsnära ekonom för ett längre vikariat fram tills juni 2023. Vi kan anpassa tjänsten efter dina behov vilket innebär att arbetstidsomfattningen kan bli 50%, 75% eller 100%.
Arbetet innebär att du agerar stöd till chefer och vissa nyckelfunktioner inom kommunens olika verksamheter för bättre beslut. Ditt huvudansvar är att medverka till att kvalitetssäkra redovisningen och stödja verksamhetens personal i redovisningsfrågor. Du är också delaktig i budgetering, ekonomisk redovisning, prognoser och analyser. Rollen innebär också att du deltar i olika processer såväl inom ditt ansvarsområde som inom kommungemensamma projekt.
Tjänsten är placerad inom Enheten för ekonomi och styrning på ekonomiavdelningen som är en del av kommunledningskontoret. Enhetens uppdrag är att ge stöd till kommunens kontor/avdelningar/bolag gällande ekonomi- och verksamhetsstyrning, planering, uppföljning och analysarbete.
Din placering på enheten för ekonomi och styrning gör att du verkar i en arbetsmiljö med bred kompetens och erfarenhet, vilket hjälper dig att vara trygg och få möjlighet att utvecklas i din roll som ekonom. Ditt ansvarsområde kommer att vara inriktat mot kommunens fastighetsdrift i egen regi.
Vi söker dig som har relevant utbildning samt erfarenhet av redovisning gärna med inriktning mot Socialtjänst och vuxenutbildning samt arbetslivsfrågor. Erfarenhet av redovisningsarbete i kommun eller region är definitivt meriterande men inte ett krav.
Vi vill dessutom att du har ett brinnande intresse och kunnande i redovisning och dess betydelse för analys och uppföljning vilket gör att du kan fungera som en brygga mellan redovisning och verksamhet. För att lyckas med uppdraget anser vi att det är viktigt att du är nyfiken och lösningsorienterad samtidigt som du är ansvarsfull och strukturerad. Du är bra på att samarbeta med många kontaktytor samtidigt som du arbetar självständigt och driver dina frågor framåt.
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen är ett längre vikariat till och med juni 2023.
Vi har möjlighet att anpassa arbetstiden efter rätt sökandes önskemål. Tjänstens arbetstid kan anpassas till 50%, 75% eller 100%.
Ansökan
Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Klicka på ”sök detta jobb” nedan och följ sedan instruktionerna. Välkommen med din ansökan senast 10e mars 2022.
Vi genomför urval och intervjuer löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie Skaränger, [email protected], 0703-426600. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer
Vi anlitar Jobbet.se i denna rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Krav
Ekonomisk utbildning minst gymnasienivå
Ett par års erfarenhet av redovisning

Meriterande
Erfarenhet från redovisningsarbete i kommun eller region
Erfarenhet av redovisning med inriktning mot Socialtjänst och vuxenutbildning samt arbetslivsfrågor



Om arbetsgivaren - Värmdö kommun
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Möt friheten. Visa mindre

Redovisningsekonom till företag ute på Värmdö

Ansök    Mar 9    Serveoffice AB    Redovisningsekonom
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work. . Serveoffice har fått i uppdrag att hitta en redovisn... Visa mer
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.

.

Serveoffice har fått i uppdrag att hitta en redovisningsekonom med lönekunskaper till vår kund som verkar inom restaurang- och eventbranschen och har sitt kontor ute på Värmdö. Tjänsten är ett interims uppdrag på heltid med start omgående.

Arbetsbeskrivning
I rollen som redovisningsekonom hos vår kund kommer du bland annat att jobba med följande:
* Hantering av kund- och leverantörsreskontra
* Avstämningar och periodiseringar
* Löneadministration
* Andra arbetsuppgifter som kan förekomma på en mindre ekonomiavdelning


Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har god förståelse för det ekominska flödet genom tidigare erfarenhet i liknande roller innefattande arbetsuppgifter så som löpande bokföring, avstämningar och lönehantering. För att lyckas som redovisningsekonom hos vår kund är det viktigt att du är duktig på siffror, är ordningsam och noggrann med goda kunskaper i Excel. Har du erfarenhet av restaurangbranschen och restauranglöner är det starkt meriterande. Lönerna görs idag i Caspeco.

Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig
Ett personligt företag som värderar relationer högst, oavsett om det är kunder, konsulter eller kandidater. Här får du engagerade kollegor och ledare som har förstått betydelsen av att ha personal som trivs och mår bra. Olika typer av aktiviteter anordnas flera gånger per termin för att skapa en härlig gemenskap och en ”vi-känsla”.
Vi har kollektivavtal och erbjuder ett brett förmånspaket och ett generöst friskvårdsbidrag. Viktigast av allt- vi erbjuder en bra arbetsplats med mycket skratt!

Ansökan och kontakt
I den här processen samarbetar vår kund med rekryterings- och bemanningsföretaget Serveoffice. Skicka in ditt cv och personliga brev enligt nedan. Urvalet görs löpande, vilket innebär att rollen kan komma att tillsättas innan annonseringstiden gått ut. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av Mårten Forslund på 070-314 63 56 eller [email protected].

 
Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work. Visa mindre

Ekonom, 50 -100% tjänst

Ansök    Feb 11    Ls Jobbet AB    Redovisningsekonom
I Värmdö får du stimulerande arbetsuppgifter, möjlighet till stort egenansvar, stora utmaningar, parat med en flexibel arbetsplats och inspirerande kollegor. På arbetsplatsen finns goda möjligheter för den som vill ta nästa steg i karriären. Nu söker vi en driven och verksamhetsnära ekonom för ett längre vikariat fram tills juni 2023. Vi kan anpassa tjänsten efter dina behov vilket innebär att arbetstidsomfattningen kan bli 50%, 75% eller 100%. Arbetet in... Visa mer
I Värmdö får du stimulerande arbetsuppgifter, möjlighet till stort egenansvar, stora utmaningar, parat med en flexibel arbetsplats och inspirerande kollegor. På arbetsplatsen finns goda möjligheter för den som vill ta nästa steg i karriären.
Nu söker vi en driven och verksamhetsnära ekonom för ett längre vikariat fram tills juni 2023. Vi kan anpassa tjänsten efter dina behov vilket innebär att arbetstidsomfattningen kan bli 50%, 75% eller 100%.
Arbetet innebär att du agerar stöd till chefer och vissa nyckelfunktioner inom kommunens olika verksamheter för bättre beslut. Ditt huvudansvar är att medverka till att kvalitetssäkra redovisningen och stödja verksamhetens personal i redovisningsfrågor. Du är också delaktig i budgetering, ekonomisk redovisning, prognoser och analyser. Rollen innebär också att du deltar i olika processer såväl inom ditt ansvarsområde som inom kommungemensamma projekt.
Tjänsten är placerad inom Enheten för ekonomi och styrning på ekonomiavdelningen som är en del av kommunledningskontoret. Enhetens uppdrag är att ge stöd till kommunens kontor/avdelningar/bolag gällande ekonomi- och verksamhetsstyrning, planering, uppföljning och analysarbete.
Din placering på enheten för ekonomi och styrning gör att du verkar i en arbetsmiljö med bred kompetens och erfarenhet, vilket hjälper dig att vara trygg och få möjlighet att utvecklas i din roll som ekonom. Ditt ansvarsområde kommer att vara inriktat mot kommunens fastighetsdrift i egen regi.
Vi söker dig som har relevant utbildning samt erfarenhet av redovisning gärna med inriktning mot Socialtjänst och vuxenutbildning samt arbetslivsfrågor. Erfarenhet av redovisningsarbete i kommun eller region är definitivt meriterande men inte ett krav.
Vi vill dessutom att du har ett brinnande intresse och kunnande i redovisning och dess betydelse för analys och uppföljning vilket gör att du kan fungera som en brygga mellan redovisning och verksamhet. För att lyckas med uppdraget anser vi att det är viktigt att du är nyfiken och lösningsorienterad samtidigt som du är ansvarsfull och strukturerad. Du är bra på att samarbeta med många kontaktytor samtidigt som du arbetar självständigt och driver dina frågor framåt.
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen är ett längre vikariat till och med juni 2023.
Vi har möjlighet att anpassa arbetstiden efter rätt sökandes önskemål. Tjänstens arbetstid kan anpassas till 50%, 75% eller 100%.
Ansökan
Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Klicka på ”sök detta jobb” nedan och följ sedan instruktionerna. Välkommen med din ansökan senast 10e mars 2022.
Vi genomför urval och intervjuer löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie Skaränger, [email protected], 0703-426600. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer
Vi anlitar Jobbet.se i denna rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Krav
Ekonomisk utbildning minst gymnasienivå
Ett par års erfarenhet av redovisning

Meriterande
Erfarenhet från redovisningsarbete i kommun eller region
Erfarenhet av redovisning med inriktning mot Socialtjänst och vuxenutbildning samt arbetslivsfrågor



Om arbetsgivaren - Värmdö kommun
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Möt friheten. Visa mindre

Redovisningsekonom? se hit!

Ansök    Sep 30    Lernia Bemanning AB    Redovisningsekonom
Värmdö är en av landets snabbast växande kommuner, med cirka 45 000 invånare. Närheten till Stockholm gör Värmdö till ett attraktivt område för storstadsbornas boende, rekreation och båtliv. Sommartid ökar antalet boende i Värmdö kommun till uppåt 100 000 personer, merparten med fast boende i Stockholm. Värmdö är Stockholms läns näst största kommun sett till ytan. Här finns mer än 10 000 öar och omkring 14 000 fritidshus. Arbetsuppgifter För kunds räkning... Visa mer
Värmdö är en av landets snabbast växande kommuner, med cirka 45 000 invånare. Närheten till Stockholm gör Värmdö till ett attraktivt område för storstadsbornas boende, rekreation och båtliv. Sommartid ökar antalet boende i Värmdö kommun till uppåt 100 000 personer, merparten med fast boende i Stockholm. Värmdö är Stockholms läns näst största kommun sett till ytan. Här finns mer än 10 000 öar och omkring 14 000 fritidshus.

Arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi en Redovisningsekonom. Du kommer att vara del av ett team som arbetar och delar på följande arbetsuppgifter:

• Reskontra
• Elektronisk fakturahantering betalningar in/ut
• kassaredovisning, påminnelser och inkasso
• Avstämning av balanskonton, viss kontering
• Förståelse för representationsregler och moms kopplat till det
• Posthantering
• Arkivering och allmän ekonomiadministration

Din bakgrund

Utbildning är inget krav. Har du några års erfarenhet är detta meriterande, dock ser vi gärna att du har kommit i kontakt med hela flöden från ax till limpa och inte endast suttit på en reskontra. Vidare är det viktigt att du:

• God förståelse för balans och resultaträkning samt förståelse för intern och externredovisning.
• Erfarenhet från något av de större etablerade ekonomisystemen.
• Talar och skriver god svenska

Personliga egenskaper

Som person är du positiv, prestigelös och flexibel samt har ett öga för siffror och struktur. I ditt arbetssätt är du mycket analytisk, noggrann och pålitlig. Vi värdesätter att du är social, ansvarstagande, har lätt att förstå flöden och gilla förändringar. Vår kund genom går en större digitalisering just nu och arbetar med att se över deras arbetssätt.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning/Heltid/Stockholm

Start: Omgående

Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag!

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Redovisningsekonom till Siggesta Gård

Ansök    Nov 19    Serveoffice AB    Redovisningsekonom
Serveoffice har fått äran att rekrytera en Redovisningsekonom till Siggesta Gård. Tjänsten är på heltid med placering på Värmdö. Start enligt överenskommelse. Siggesta gårds affärsidé bygger på en värdegrund att ta vara på det vi har i närmiljön. De har ett holistiskt hållbarhetstänk som genomsyrar hur de planerar och paketerar sitt utbud för att skapa en så genuin upplevelse som möjligt utan att kännas omodernt. De erbjuder en mångfald av unika produkt... Visa mer
Serveoffice har fått äran att rekrytera en Redovisningsekonom till Siggesta Gård. Tjänsten är på heltid med placering på Värmdö. Start enligt överenskommelse.

Siggesta gårds affärsidé bygger på en värdegrund att ta vara på det vi har i närmiljön. De har ett holistiskt hållbarhetstänk som genomsyrar hur de planerar och paketerar sitt utbud för att skapa en så genuin upplevelse som möjligt utan att kännas omodernt. De erbjuder en mångfald av unika produkter med ett genuint engagemang, passion och omtanke. Läs gärna mer på www.siggestagard.se

Arbetsbeskrivning
I rollen som redovisningsekonom hos Siggesta Gård har du ansvar för det dagliga och löpande arbetet inom ekonomin. I rollen kommer du även arbeta med administration, du kommer att hantera löner och delvis med vissa hr-uppgifter. Mer detaljerade arbetsuppgifter i tjänsten är bland andra:

- Hantering av kund- och leverantörsreskontra.
- Löpande bokföring, periodiseringar, skatt- och momsredovisning, månatliga avstämning av balans- och resultaträkning samt månadsbokslut. Behjälplig under årsbokslut.
- Behjälplig vid rapportering av resultat och budgetarbetet.
- Administrera löner i Hogia, och månatliga löneutbetalningar.
- Hantering av anställningsavtal, ge support till avdelningsansvariga i tidrapporteringssystemet Timeplan, och rapportering av underlag för tjänstepension till Fora och Collectum.
- Ansvar för onboardingprocesser, så som on-boardingplan beställa telefon, dator etc.
- Ytterligare administrativa uppgifter, samt ansvarig för beställning av kontorsmaterial etc.

Du kommer arbeta i system som Fortnox, Timeplan, VisBook och Hogia. Arbetserfarenhet i dessa system ses som en fördel.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har god förståelse för det ekominska flödet genom tidigare erfarenhet i liknande roller innefattande arbetsuppgifter så som löpande bokföring, hantering av fakturor samt skattehantering och att du tidigare hanterat bokslutsprocessen. För att lyckas som redovisningsekonom hos Siggesta Gård är det viktigt att duktig på siffror, är ordningsam och noggrann med goda kunskaper i Excel och har ett allmänt systemintresse. 

För ömsesidig trivsel på Siggesta Gård är det av betydelse att du är flexibel och anpassningsbar. Den kollegiala strukturen utgörs av prestigelösa och lösningsorienterade individer som alla har en påtaglig servicekänsla i sina respektive arbetsroller, och det är av vikt att du förhåller dig på samma sätt till ditt arbete. Alla verkar för, och driver, gården tillsammans, oavsett titel. Du kommer att vara en del av kärnan i organisationen och eftersom Siggesta inlett en spännande expansionsfas vill vi att du ska ha en förmåga att se organisationen som en helhet, se lösningar samt eventuella effektiviseringar och ha kapacitet, vilja och förmåga att genomföra dessa förändringar. 

Tidigare erfarenheter av hr-arbete och/eller inom hotell eller servicebranschen ser vi som meriterande.

Om företaget
Siggesta Gård ligger i ett vackert skärgårdsområde ute på Värmdö, med direkt närhet till både djur och natur. Du kommer främst arbeta tillsammans med organisationens ekonomichef, men som anställd på Siggesta Gård arbetar man tillsammans med hela teamet i organisationen bestående av ca 30 medarbetare. Här erbjuds en tjänst i en händelserik organisation med goda utvecklingsmöjligheter, möjlighet att vara med att påverka samt förbättra arbetssätt och rutiner. Siggesta Gård är en varm arbetsplats i en unik och kreativ miljö utanför storstaden. 

Ansökan och kontakt
I den här processen samarbetar Siggesta Gård med Serveoffice. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom oss på Serveoffice men du kommer anställas direkt hos Siggesta Gård. Skicka in din ansökan snarast via formuläret nedan. Du kommer då få ett bekräftelsemail med en länk till vår testmiljö som du behöver gå igenom för att komplettera din ansökan. Notera att urvalet görs löpande och att vi inte tar emot ansökningar via mail. Frågor kring tjänsten besvaras av Mårten Forslund på 070-314 63 56 eller [email protected] alternativt Stina Hauschildt på 073-779 40 59 eller [email protected] 

Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work. Visa mindre

Bokföring och redovisning

Vi söker dig som har erfarenhet att jobba med löpande bokföring och gillar att jobba med olika kunder. Vi är en snabb växande byrå som behöver förstärkning omedelbart. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mer
Vi söker dig som har erfarenhet att jobba med löpande bokföring och gillar att jobba med olika kunder. Vi är en snabb växande byrå som behöver förstärkning omedelbart.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Redovisningskonsult

Ansök    Sep 27    Autoprenad AB    Redovisningsekonom
Rekryteringsuppdrag redovisningsekonom, placeringsort Värmdö Vi har fått i uppdrag av vår kund att rekrytera redovisningsekonom med placeringsort Värmdö. Du kommer att arbeta i ett mindre företag inom redovisning som nu befinner sig i ett expansivt skede. En tjänst där du som medarbetare, inte bara bidrar med din kompetens, utan även får möjlighet att påverka i en tillväxtfas. Bolaget värderar den personliga kontakten till sina kunder där service och hål... Visa mer
Rekryteringsuppdrag redovisningsekonom, placeringsort Värmdö

Vi har fått i uppdrag av vår kund att rekrytera redovisningsekonom med placeringsort Värmdö.
Du kommer att arbeta i ett mindre företag inom redovisning som nu befinner sig i ett expansivt skede. En tjänst där du som medarbetare, inte bara bidrar med din kompetens, utan även får möjlighet att påverka i en tillväxtfas. Bolaget värderar den personliga kontakten till sina kunder där service och hålla det man lovar är i fokus. Vi ser att du har erfarenhet av liknande arbete och adekvat utbildning I tjänsten ingår följande arbetsuppgifter
- Löpande bokföring
- Lönehantering
- Månadsavstämning
- Resultatanalysering & rapportering
- Bokslutsarbete
- Årsredovisningar
- Skattdeklarationer
- Moms & arbetsgivardeklarationer
- Myndighetskontakt
- Övriga administrativa uppgifter.

Autoprenad

Autoprenad AB är ett auktoriserat rekryterings och bemanningsföretag medlem av Svenskt Näringsliv/Almega. Autoprenad är specialister på och leverantörer av kvalificerad rekrytering, bemanning, personbedömning, testning, utbildning och kvalificerad handledning av personalfrågor. Visa mindre

Ekonomiansvarig 50%

Ansök    Sep 28    Östersjösten AB    Redovisningsekonom
Om Östersjösten Aktiebolag Vår resa började med upptäckten av all den fantastiska sten som naturen skapat runt Östersjöns stränder. Idag tar vi oss runt i hela Norden och Skandinavien för att hitta vackra material. Vi slutar aldrig att fascineras över alla färgskiftningar, mönster och strukturer som naturen skapar. Vårt kontor och showroom ligger i Gustavsbergs vackra hamnområde. Det är något speciellt med naturens eget material. Det aldrig perfekta men ä... Visa mer
Om Östersjösten Aktiebolag
Vår resa började med upptäckten av all den fantastiska sten som naturen skapat runt Östersjöns stränder. Idag tar vi oss runt i hela Norden och Skandinavien för att hitta vackra material. Vi slutar aldrig att fascineras över alla färgskiftningar, mönster och strukturer som naturen skapar. Vårt kontor och showroom ligger i Gustavsbergs vackra hamnområde.
Det är något speciellt med naturens eget material. Det aldrig perfekta men äkta. Sånt handen känner, tanken märker och människan mår bra av. Det vi har omkring oss påverkar oss på djupet utan att vi alltid är medvetna om det. Idag får vi dela denna fantastiska upplevelse med kunder runt om i Sverige.
Vi växer och har redan börjat lansera våra produkter i både Danmark och Norge. Vår vision är att finnas tillgängliga i alla våra grannländer. Målet är att bolaget skall ha en fortsatt stark finansiell utveckling genom organisk tillväxt, men fortsätta bibehålla kulturen som präglar en mindre kärnverksamhet.
Försäljning och marknadsföring sker till huvuddel online genom vår hemsida och sociala kanaler. För mer info se www.ostersjosten.se
Vi söker dig som vill följa med på vår spännande resa och fortsätta bygga vår organisation!
Ekonomiansvarig 50%
Det här är rätt tjänst för dig som gillar det operativa arbetet i en bred och självständig roll inom ekonomi och administration!
Från löpande redovisningsarbete, betalningar, kund-och leverantörsreskontra, avstämningar, moms och skattedeklarationer till löneadministration. På sikt kan det bli aktuellt att ta över redovisningen för vårt dotterbolag i Norge.


Din bakgrund/kvalifikationer
· Relevant utbildning och flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete.
· Ett mycket gott affärssinne med fokus på detaljer såväl som de övergripande ekonomiska flödena.
· Du är ansvarstagande och trivs i en bred roll med frihet att utveckla och bidra till förändring.
· Är trygg, kommunikativ och prestigelös, vilket är viktigt då vi är litet, dynamiskt team.
· Van användare av Office paketet och att arbeta i affärssystem. Vi använder Fortnox.
· Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Det vore roligt och ett klart plus om du som vi brinner för design och inredning. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder dig
Ett utvecklande ekonomiarbete i ett växande företag med korta beslutsvägar. En familjär, positiv arbetsmiljö och förmånen att arbeta med hållbara och vackra material.
Välkommen med din ansökan! Du kommer att länkas till en extern sida, där du sedan enkelt kan bifoga ditt brev och CV. Eftersom urvalet sker löpande ser vi fram emot din ansökan snarast. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ann-Sophie Wågö 0410-25088, Comline Rekrytering. Visa mindre

Vi söker Ekonom till Värmdö!

Ansök    Aug 26    Lernia Bemanning AB    Redovisningsekonom
Är du en organiserad och analytisk person som vill arbeta med ekonomi inom fastighetsavdelningen. Vi söker nu en ekonom till vår kunds ekonomiavdelning. Uppdraget innebär att du blir anställd av Lernia och uthyrd som konsult under uppdragsperioden som sträcker sig under 6 månader. Om du är ute efter ett nytt uppdrag, trivs med ekonomirelaterade arbetsuppgifter sök tjänsten redan idag! Om tjänsten Du kommer arbeta inom kommunen och agerar stöd till chefe... Visa mer
Är du en organiserad och analytisk person som vill arbeta med ekonomi inom fastighetsavdelningen. Vi söker nu en ekonom till vår kunds ekonomiavdelning. Uppdraget innebär att du blir anställd av Lernia och uthyrd som konsult under uppdragsperioden som sträcker sig under 6 månader. Om du är ute efter ett nytt uppdrag, trivs med ekonomirelaterade arbetsuppgifter sök tjänsten redan idag!

Om tjänsten
Du kommer arbeta inom kommunen och agerar stöd till chefer och vissa nyckelfunktioner inom kommunens olika verksamheter för bättre beslut. Ditt huvudansvar är att medverka till att kvalitetssäkra redovisningen och stödja verksamhetens personal i redovisningsfrågor, men du är också delaktig i budgetering, ekonomisk redovisning, prognoser och analyser. Rollen innebär också att du deltar i olika processer såväl inom ditt ansvarsområde som inom kommungemensamma projekt. Din placering på enheten för ekonomi och styrning gör att du verkar i en arbetsmiljö med bred kompetens och erfarenhet, vilket hjälper dig att vara trygg och få möjlighet att utvecklas i din roll som ekonom. Ditt ansvarsområde kommer att vara inriktat mot kommunens fastighetsdrift i egen regi.

Om dig
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi, som lägst på gymnasienivå. Du är duktig i MS Office, främst Excel. Du har god organisations- och initiativtagningsförmåga samt är positiv och utåtriktad. Vidare är du en analytisk person med sinne för siffror och du har förmågan att kunna se samband och helheter. Slutligen är du noggrann i ditt arbete och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Du ska tidigare arbetat inom redovisning och har du erfarenhet inom offentlig sektor är det meriterande.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsgrad
Visstid/ 40 timmar per vecka, Värmdö, Stockholm

Tillträdesdag
Omgående

Information
Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chansen till jobbet!

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Information

Om du är boende på annan ort vänligen ange i din ansökan huruvida du är flyttbar eller inte.

På grund av stort antal sökande kommer vi inte hinna besvara frågor via telefon gällande denna annons under pågående annonseringsperiod. Vi svarar självklart gärna på frågor gällande tjänsten om du blir kallad till en intervju.

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Ekonom

Ansök    Aug 14    Värmdö kommun    Redovisningsekonom
Välkommen till en av Sveriges vackraste och snabbast växande kommuner! Hos oss har du chansen att göra skillnad, skapa mervärde och utvecklas som medarbetare. I Värmdö får du stimulerande arbetsuppgifter, möjlighet till stort egenansvar, stora utmaningar, kombinerat med en flexibel arbetsplats och inspirerande kollegor. På arbetsplatsen finns goda möjligheter för den som vill ta nästa steg i karriären. Arbetet innebär att du agerar stöd till chefer och... Visa mer
Välkommen till en av Sveriges vackraste och snabbast växande kommuner! Hos
oss har du chansen att göra skillnad, skapa mervärde och utvecklas som
medarbetare.

I Värmdö får du stimulerande arbetsuppgifter, möjlighet till stort egenansvar, stora utmaningar, kombinerat med en flexibel arbetsplats och inspirerande kollegor. På arbetsplatsen finns goda möjligheter för den som vill ta nästa steg i karriären.

Arbetet innebär att du agerar stöd till chefer och medarbetare inom kommunens olika verksamheter för bättre beslut. Ditt huvudansvar är att medverka till att kvalitetssäkra redovisningen och stödja verksamhetens personal i redovisningsfrågor, men du är också delaktig i budgetering, ekonomisk redovisning, prognoser och analyser. Rollen innebär också att du deltar i olika processer såväl inom ditt ansvarsområde som inom kommungemensamma projekt. Din placering på redovisningsenheten gör att du verkar i en arbetsmiljö med bred kompetens och erfarenhet, vilket hjälper dig att vara trygg och få möjlighet att utvecklas i din roll som ekonom.

Vi söker dig som har relevant utbildning samt erfarenhet av redovisning. Erfarenhet från kommun eller region är definitivt meriterande men inte ett krav.

Vi vill dessutom att du
. har ett brinnande intresse och kunnande i redovisning och dess betydelse för analys och uppföljning
. är noggrann, ansvarsfull och strukturerad
. har lätt för att samarbeta, har en hög servicekänsla och kommunikationsförmåga
. kan arbeta självständigt men gillar också att verka i team och att där fungera som en brygga mellan redovisning och verksamhet
. har förmåga att växla perspektiv och analysera frågor från olika infallsvinklar
. har en förmåga att förmedla och presentera resultat på ett pedagogiskt sätt
. är bra på att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
. behärskar att jobba i ekonomisystem och Excel eller motsvarande
. är förändringsbenägen och gärna medverkar i ekonomiavdelningens pågående utvecklingsarbeten
. är nyfiken och lösningsorienterad
Ekonomiavdelningen som är en del av Kommunledningskontoret har ett ansvarsområde som spänner över hela det ekonomiska spektret från budget - inköp/upphandling, ekonomisk planering/styrning till redovisning och uppföljning.
Avdelningen ansvarar även för ekonomisystem och ekonomiadministration, samt är kommunens specialistfunktion för inköp och upphandling. Totalt omfattar avdelningen drygt 35 kollegor att samarbeta med.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd,
semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för
att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri
arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför
gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Välkommen med din ansökan senast den 31 augusti 2020.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Hanna Ekstedt, redovisningschef, 08-570 475 27. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten. Visa mindre

Redovisningsekonom till Isak & Söder

Ansök    Jan 15    Hero AB    Redovisningsekonom
Om kunden Isak & Söder AB är en modern mindre redovisningsbyrå belägen på Värmdö. Bolaget strävar efter att kunna erbjuda ett helhetskoncept med fokus på redovisning och tycker att det är viktigt att utveckla och effektivisera arbetet både internt för sig själva och för sina kunder. Byrån är modern och flexibel och arbetar i nära samarbete med sina kunder. Om tjänsten I rollen som redovisningsekonom kommer du arbeta med ett flertal kunder och utföra... Visa mer
Om kunden



Isak & Söder AB är en modern mindre redovisningsbyrå belägen på Värmdö. Bolaget strävar efter att kunna erbjuda ett helhetskoncept med fokus på redovisning och tycker att det är viktigt att utveckla och effektivisera arbetet både internt för sig själva och för sina kunder. Byrån är modern och flexibel och arbetar i nära samarbete med sina kunder.



Om tjänsten

I rollen som redovisningsekonom kommer du arbeta med ett flertal kunder och utföra uppgifterna för kunders räkning. Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta:

- Kontering av leverantörsfakturor och kvitton
- Inbetalningar och utbetalningar
- Avstämningar bankkonto och skattekonto
- Påminnelsehantering


För rätt person finns goda möjligheter till att utveckla rollen till att innefatta bokslutsarbete, årsredovisning, deklarationer eller löner.



Kvalifikationer

Vi söker dig med några års erfarenhet av liknande roll på en ekonomiavdelning eller hos en bokföringsbyrå. Du har en god förståelse för ekonomi och bokföring (framförallt kontering debet/kredit). Kanske från en eftergymnasial utbildning inom redovisning eller som en gymnasieekonom som har skaffat sig mer kunskaper genom arbetslivserfarenhet.

Vi ser även att du:

- Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
- God dator- och systemvana
- Uppskattar en kontorshund




Egenskaper:

Isak & Söder är en liten byrå och värdesätter ett flexibelt och positivt förhållningssätt. De söker dig som är kommunikativ, självgående och ansvarstagande. Vi tror att rätt person uppskattar samarbete men även tycker att det är helt okej att arbeta självständigt. Du är en glad och nyfiken person med glimten i ögat.

Vidare tror vi att du är:

- Administrativ
- Noggrann
- Problemlösare




Möjligheter

Det finns goda möjligheter för rätt kandidat att börja tjänsten på 50-75% som sen utökas till 100%, men är även möjligt att arbeta heltid från start.

Till en början utförs arbete under introduktion på kontoret på Värmdö för att komma in i allt, framöver finns möjlighet att arbeta hemifrån. Arbetstider är initialt kontorstider, med goda möjligheter till flexibilitet och möjlighet att arbeta andra tider.



Tillträde, omfattning och anställning:

Uppdraget är ett tillsvidareuppdrag på antingen 75 eller 100%. Start för tjänsten är snarast, vi ser gärna att du är tillgänglig med kort varsel då intervjuer sker löpande.

Vill du vara med och bidra till utvecklingen på ett spännande och växande företag? Vi ser fram emot din ansökan!



Hur söker du?

Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Alisha Baig på [email protected]



We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten. Visa mindre

Ekonom

Ansök    Maj 5    Ls Jobbet AB    Redovisningsekonom
Vill du arbeta med ekonomi i en av Sveriges vackraste och snabbast växande kommuner? Då hälsar vi dig välkommen till Värmdö! Nu söker vi en driven och verksamhetsnära ekonom med erfarenhet av fastighetsekonomi. I Värmdö får du stimulerande arbetsuppgifter, möjlighet till stort egenansvar, stora utmaningar, parat med en flexibel arbetsplats och inspirerande kollegor. På arbetsplatsen finns goda möjligheter för den som vill ta nästa steg i karriären. Arbete... Visa mer
Vill du arbeta med ekonomi i en av Sveriges vackraste och snabbast växande kommuner? Då hälsar vi dig välkommen till Värmdö!
Nu söker vi en driven och verksamhetsnära ekonom med erfarenhet av fastighetsekonomi.
I Värmdö får du stimulerande arbetsuppgifter, möjlighet till stort egenansvar, stora utmaningar, parat med en flexibel arbetsplats och inspirerande kollegor. På arbetsplatsen finns goda möjligheter för den som vill ta nästa steg i karriären.
Arbetet innebär att du agerar stöd till chefer och vissa nyckelfunktioner inom kommunens olika verksamheter för bättre beslut. Ditt huvudansvar är att medverka till att kvalitetssäkra redovisningen och stödja verksamhetens personal i redovisningsfrågor, men du är också delaktig i budgetering, ekonomisk redovisning, prognoser och analyser. Rollen innebär också att du deltar i olika processer såväl inom ditt ansvarsområde som inom kommungemensamma projekt. Din placering på enheten för ekonomi och styrning gör att du verkar i en arbetsmiljö med bred kompetens och erfarenhet. Ditt ansvarsområde kommer till en början att vara inriktat mot kommunens fastighetsdrift i egen regi.
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning samt några års erfarenhet av redovisning. Har du erfarenhet av att jobba med inrikting mot fastigheter är det ett plus. Erfarenhet från kommun eller region är definitivt meriterande men inte ett krav.
Vi vill dessutom att du har ett brinnande intresse och kunnande i redovisning och dess betydelse för analys och uppföljning vilket gör att du kan fungera som en brygga mellan redovisning och verksamhet. För att lyckas med uppdraget anser vi att det är viktigt att du är nyfiken och lösningsorienterad samtidigt som du är ansvarsfull och strukturerad. Du är bra på att samarbeta med många kontaktytor samtidigt som du arbetar självständigt och driver dina frågor framåt.
Tjänsten är placerad inom Enheten för ekonomi och styrning på ekonomiavdelningen som är en del av kommunledningskontoret. Enhetens uppdrag är att ge stöd till kommunens kontor/avdelningar/bolag gällande ekonomi- och verksamhetsstyrning, planering, uppföljning och analysarbete.
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Klicka på ”sök tjänst” nedan och följ sedan instruktionerna. Välkommen med din ansökan senast den 6 juni 2021.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie Skaränger, 0703-426600 eller via e-post [email protected].
Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Krav
Relevant högskoleutbildning.
Några års erfarenhet av redovisning.

Meriterande
Erfarenhet från kommun eller region
Erfarenhet av att jobba inriktat mot fastigheter.

Om arbetsgivaren - Värmdö kommun
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Möt friheten. Visa mindre

Redovisningsekonom till Värmdö kommun

Om tjänsten Nu söker vi en redovisningsekonom till vår kund Värmdö kommun Detta är ett konsultuppdrag som startar omgående/enligt överenskommelse och beräknas pågå till slutet av september 2020. Möjlighet till förlängning finns eventuellt. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Arena Personal och arbetar din tid hos Värmdö Kommun. Du kommer ingå i ekonomiavdelningen som har ett ansvarsområde som spänner över hela det ekonomiska spektret, ... Visa mer
Om tjänsten
Nu söker vi en redovisningsekonom till vår kund Värmdö kommun

Detta är ett konsultuppdrag som startar omgående/enligt överenskommelse och beräknas pågå till slutet av september 2020.
Möjlighet till förlängning finns eventuellt.

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Arena Personal och arbetar din tid hos Värmdö Kommun.

Du kommer ingå i ekonomiavdelningen som har ett ansvarsområde som spänner över hela det ekonomiska spektret, såsom ekonomisk planering, redovisning, uppföljning, analysarbete, skapa avvikelserapporter och felsökning.

Ekonomiavdelningen som är en del av Kommunledningskontoret har ett ansvarsområde som spänner över hela det ekonomiska spektret från budget – inköp/upphandling, ekonomisk planering/styrning till redovisning och uppföljning.
Avdelningen ansvarar även för ekonomisystem och ekonomiadministration, samt är kommunens specialistfunktion för inköp och upphandling.
Totalt omfattar avdelningen drygt 35 kollegor att samarbeta med.

I ditt dagliga arbete säkerställer du god kvalitet i, vara ekonomiskt stöd i och delta i projektmöten, vara stöd i konterings och fakturafrågor och ekonomiska frågeställningar, göra resultatuppföljning inför månadsbokslut, en del hantering av levfakturor, ta fram underlag och vara behjälplig i budget och prognosarbete mm.

Arbetstiderna är vardagar mån-fre, kl 08.00-17.


Din profil
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på högskolenivå med inriktning på redovisning.
Erfarenhet från motsvarande funktion i kommun eller landsting är definitivt meriterande men inte ett krav.

Vi vill dessutom att du:
• har ett brinnande intresse för redovisning och dess betydelse för analys och uppföljning
• är nyfiken och lösningsorienterad
• har förmåga att växla perspektiv och analysera frågor från olika infallsvinklar
• har en förmåga att förmedla och presentera resultat på ett pedagogiskt sätt
• är bra på att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• behärskar att jobba i ekonomisystem och Excel eller motsvarande
• är noggrann och strukturerad
• har lätt för att samarbeta och har en hög servicekänsla
• kan arbeta självständigt men gillar också att samarbeta i team och där fungera som en brygga mellan redovisning och verksamhet
• är förändringsbenägen och gärna medverkar i ekonomisektorns utvecklingsarbete


Vi erbjuder
Arena Personal erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chansen att utvecklas genom varierande uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som konsult har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du kan knyta viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp i din fortsatta karriär.

Ansökan
Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. För mer frågor kontakta ansvarig rekryterare Andreas Rudberg, andr[email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre