Lediga jobb som Sekreterare i Värmdö

Se lediga jobb som Sekreterare i Värmdö. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Värmdö som finns hos arbetsgivaren.

Nämndsekreterare med gruppledaransvar

Ansök    Maj 31    Värmdö kommun    Sekreterare
Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande... Visa mer
Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag


Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning.




Nämnd- och registraturenheten ansvarar för nämndadministrationen, registratur- och arkivverksamhet samt valadministrationen.

Enheten består av sekreterare, valsamordnare, arkivarie och registrator. Nämnd- och registraturenheten ingår i kontoret för styrning och stöd som ansvarar för strategiskt verksamhets- och ledningsstöd samt säkerställer samordning inom hela kommunförvaltningen. 

Som nämndsekreterare får du möjlighet att stödja den högsta tjänstemannaledningen och den politiska ledningsorganisationen i kommunen. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete i en utvecklande och stimulerande verksamhet, där du dagligen får möjlighet att göra skillnad. Hos oss välkomnas du till en verksamhet som präglas av engagemang, hög kompetensnivå och samverkan.

Som gruppledare ansvarar du därtill för samordning och samverkan inom nämndsekreterargruppen. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Som nämndsekreterare ansvarar du för sekreterarskapet i kommunens politiska nämnder, bolag, utskott och råd.
- Tillsammans med övriga nämndsekreterare inom enheten sköter ni hela kommunens nämndadministration vilket innebär att du som stödfunktion har tät kontakt med förvaltningen och förtroendevalda.
- Löpande sammanställa protokoll, samordna uppföljning av beslut och uppdrag inom nämnderna, upprätta vissa beslutsunderlag samt att hantera övriga administrativa uppgifter.
- Som nämndsekreterare deltar du i kommunens övergripande utvecklingsarbete gällande digital nämndadministration och dokumenthantering.
- Som gruppledare arbetsleder du också och har du också arbetsmiljöansvar  för nämndsekreterargruppen.



Kvalifikationer 

För att lyckas i rollen behöver du ha:

- Relevant högskole-/universitetsutbildning inom t. ex. statsvetenskap.
- Kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor, samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser.
- 4 års erfarenhet som nämndsekreterare eller motsvarande
- God administrativa förmåga.
- Förmåga att uttrycka dig mycket väl på svenska i tal och skrift.
- God datorvana.

Vi ser det som meriterande om du har:

- Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
- Arbetat i digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem.

Vi lägger stor vikt vid sociala kompetenser och personlig lämplighet.

Som person är du noggrann, strukturerad och har en utpräglad servicekänsla. Du har en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter samtidigt som ditt arbetssätt präglas av noggrannhet. Det är av stor vikt att du kan arbeta i grupp och kan samarbeta med såväl kollegor som förtroendevalda. 

I rollen som gruppledare är det viktigt att du är lyhörd, pedagogisk och kommunikativ i både tal och skrift. 

Värmdö kommun erbjuder ett friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen avser tillsvidareanställning, heltid.

Välkommen med din ansökan senast den 14 juni 2024. 

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan.

Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Nämndsekreterare

Ansök    Maj 29    Värmdö kommun    Sekreterare
Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande... Visa mer
Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag


Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning.




Enheten

Nämnd- och registraturenheten ansvarar för nämndadministrationen, registratur- och arkivverksamhet samt valadministrationen.

Enheten består av sekreterare, valsamordnare, arkivarie och registrator. Nämnd- och registraturenheten ingår i kontoret för styrning och stöd som ansvarar för strategiskt verksamhets- och ledningsstöd samt säkerställer samordning inom hela kommunförvaltningen. 

Om rollen

Som nämndsekreterare får du möjlighet att stödja den högsta tjänstemannaledningen och den politiska ledningsorganisationen i kommunen. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete i en utvecklande och stimulerande verksamhet, där du dagligen får möjlighet att göra skillnad. Hos oss välkomnas du till en verksamhet som präglas av engagemang, hög kompetensnivå och samverkan.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Som nämndsekreterare ansvarar du för sekreterarskapet i kommunens politiska nämnder, bolag, utskott och råd.
- Tillsammans med övriga nämndsekreterare inom enheten sköter ni hela kommunens nämndadministration vilket innebär att du som stödfunktion har tät kontakt med förvaltningen och förtroendevalda.
- Löpande sammanställa protokoll, samordna uppföljning av beslut och uppdrag inom nämnderna, upprätta vissa beslutsunderlag samt att hantera övriga administrativa uppgifter.
- Som nämndsekreterare deltar du i kommunens övergripande utvecklingsarbete gällande digital nämndadministration och dokumenthantering.

Kvalifikationer 

För att lyckas i rollen behöver du ha:

- Relevant högskole-/universitetsutbildning inom t. ex. statsvetenskap.
- Kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor, samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser.
- God administrativa förmåga.
- Förmåga att uttrycka dig mycket väl på svenska i tal och skrift.
- God datorvana.

Vi ser det som meriterande om du har:

- Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
- Arbetat i digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem.


Vi lägger stor vikt vid sociala kompetenser och personlig lämplighet.

Som person är du noggrann, strukturerad och har en utpräglad servicekänsla. Du har en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter samtidigt som ditt arbetssätt präglas av noggrannhet. Det är av stor vikt att du kan arbeta i grupp och kan samarbeta med såväl kollegor som förtroendevalda. 

 

Värmdö kommun erbjuder ett friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen avser tillsvidareanställning, heltid.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan.

Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Nämndsekreterare

Ansök    Jul 31    Värmdö kommun    Sekreterare
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten. Värmdö kommun är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Vi har snabbt förflyttat oss från ett industrisamhälle till en e... Visa mer
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.




Värmdö kommun är en av Sveriges snabbast växande kommuner.

Vi har snabbt förflyttat oss från ett industrisamhälle till en expansiv kommun med fortsatt tillväxt i både stads- och landsortsmiljö. Vi har byggt unika bostäder i kulturhistoriska fabrikslokaler och skapat nya mötesplatser för framtidens medborgare. Samtidigt förvaltar vi det kulturhistoriska arvet från Sveriges främsta keramiker och designer. Kommunhuset ligger centralt i Gustavsberg med gångavstånd till vackra Gustavsbergs hamn med butiker och kulturupplevelser. Där och på vägen dit hittar du ett flertal lunch- och fikaställen.

Som nämndsekreterare erbjuder vi dig ett omväxlande arbete i en utvecklande och stimulerande verksamhet, där du dagligen får möjlighet att göra skillnad. Hos oss välkomnas du till en verksamhet som präglas av engagemang, hög kompetensnivå och samverkan.

Nämnd- och registraturenheten ingår i kommunledningskontoret som ansvarar för strategiskt verksamhets- och ledningsstöd samt säkerställer samordning inom hela kommunförvaltningen. Du blir en viktig del av en enhet som utgörs av samordnare, nämndsekreterare, registratorer och arkivarie.

I rollen får du möjlighet att stödja den högsta tjänstemannaledningen och den politiska ledningsorganisationen i kommunen. Enheten har också uppdraget att i samarbete med andra inom kommunen leda och genomföra allmänna val och säkerställa att våra demokratiska val genomförs rätt och riktigt i enlighet med vallag och valmyndigheternas riktlinjer och vägledningar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Som nämndsekreterare ansvarar du för sekreterarskapet i kommunens politiska nämnder, bolag, utskott och råd.
- Tillsammans med övriga nämndsekreterare inom enheten sköter ni hela kommunens nämndadministration vilket innebär att du som stödfunktion har tät kontakt med förvaltningen och förtroendevalda.
- Löpande sammanställa protokoll, samordna uppföljning av beslut och uppdrag inom nämnderna, upprätta vissa beslutsunderlag samt att hantera övriga administrativa uppgifter.
- Som nämndsekreterare deltar du i kommunens övergripande utvecklingsarbete gällande digital nämndadministration och dokumenthantering.

I Värmdö kommun pågår ett omfattande utvecklingsarbete under det gemensamma namnet Smartare Värmdö, vilket du på olika sätt kommer att ingå i eller vara berörd av.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen behöver du ha:

- Relevant högskole-/universitetsutbildning inom t ex statsvetenskap.
- Kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor, samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser.
- God administrativa förmåga.
- Förmåga att uttrycka dig mycket väl på svenska i tal och skrift.
- God datorvana.

Vi ser det som meriterande om du har:

- Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
- Arbetat i digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem.

Som person är du noggrann, strukturerad och har en utpräglad servicekänsla. Du har en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter samtidigt som ditt arbetssätt präglas av noggrannhet. Det är av stor vikt att du kan arbeta i grupp och kan samarbeta med såväl kollegor som förtroendevalda. Vi lägger stor vikt vid sociala kompetenser och personlig lämplighet.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, möjlighet till distansarbete, semesterväxling till extra lediga dagar, löneväxling till pension, fritidsstudiebidrag och SL-kort mot nettolöneavdrag. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Välkommen med din ansökan senast den 13 augusti 2023. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt.

För information:
Kontakta tf Kanslichef Per Kjellander: [email protected] eller 08 570 481 41 då rekryterande chef är på semester i augusti.

Fackliga frågor: Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Nämndsekreterare

Ansök    Apr 1    Värmdö kommun    Sekreterare
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten. Till Nämnd- och registraturenheten söker vi nu en nämndsekreterare. Här får du möjlighet att stödja den högsta tjänstemanna... Visa mer
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.




Till Nämnd- och registraturenheten söker vi nu en nämndsekreterare.

Här får du möjlighet att stödja den högsta tjänstemannaledningen och den politiska ledningsorganisationen som nämndsekreterare. Du blir en av 20 medarbetare vid nämnd-och registraturenheten som utgörs av samordnare, nämndsekreterare, registratorer, administratörer och arkivarie. Enheten har också uppdraget att i samarbete med övriga enheter inom avdelningen leda och genomföra Val2022 och därigenom upprätthålla att våra demokratiska val genomförs rätt och riktigt i enlighet med Valmyndighetens riktlinjer och vägledningar.

Kansli- och kommunikationsavdelningen ingår i kommunledningskontoret som ansvarar för strategiskt verksamhets- och ledningsstöd samt säkerställer samordning inom hela kommunförvaltningen. Avdelningen utgörs av en nämnd- och registraturenhet, säkerhetsenheten, en utredarenhet, ett servicecenter och en kommunikationsenhet. 



Rollen som nämndsekreterare innebär att du ansvarar för sekreterarskapet i kommunens politiska nämnder, bolag, utskott och råd. Tillsammans med övriga nämndsekreterare inom enheten sköter ni hela kommunens nämndadministration vilket innebär att du som stödfunktion har tät kontakt med förvaltningen och förtroendevalda. Arbetet innefattar bland annat att sammanställa protokoll, samordna uppföljning av beslut och uppdrag inom nämnderna. I uppdraget ingår även att upprätta vissa beslutsunderlag samt att hantera övriga administrativa uppgifter. Som nämndsekreterare deltar du i kommunens övergripande utvecklingsarbete gällande digital nämndadministration och dokumenthantering. I Värmdö kommun pågår ett omfattande utvecklingsarbete under det gemensamma namnet Smartare Värmdö - vilket du på olika sätt kommer att ingå i eller vara berörd av.

Vi söker dig som har en examen från högskola/universitet inom statsvetenskap eller annan relevant utbildning. Du har kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Din administrativa förmåga är god och du uttrycker dig mycket väl på svenska i tal och skrift. Du har en god datorvana och en fördel är om du har arbetat i digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem.

Som person är du noggrann, strukturerad och har en utpräglad servicekänsla. Du har en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter samtidigt som ditt arbetssätt präglas av noggrannhet. Det är av stor vikt att du kan arbeta i grupp och kan samarbeta med såväl kollegor som förtroendevalda.

Vi lägger stor vikt vid sociala kompetenser och personlig lämplighet



Värmdö kommun erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.



Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde omgående eller enligt överenskommelse.



Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Annika Berglund Basilier, stf enhetschef vid nämnd- och registraturenheten, via växeln 08-570 470 00.

Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer  eller via Servicecenter, 08-570 470 00.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Nämndsekreterare

Ansök    Jul 26    Värmdö kommun    Sekreterare
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten. Till Nämnd- och registraturenheten söker vi nu en nämndsekreterare. Här får du möjlighet att stödja den högsta tjänstemanna... Visa mer
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.




Till Nämnd- och registraturenheten söker vi nu en nämndsekreterare.

Här får du möjlighet att stödja den högsta tjänstemannaledningen och den politiska ledningsorganisationen som nämndsekreterare. Du blir en av 20 medarbetare vid nämnd-och registraturenheten som utgörs av samordnare, nämndsekreterare, registratorer, administratörer och arkivarie. Enheten har också uppdraget att i samarbete med övriga enheter inom avdelningen leda och genomföra Val2022 och därigenom upprätthålla att våra demokratiska val genomförs rätt och riktigt i enlighet med Valmyndighetens riktlinjer och vägledningar.

Kansli- och kommunikationsavdelningen ingår i kommunledningskontoret som ansvarar för strategiskt verksamhets- och ledningsstöd samt säkerställer samordning inom hela kommunförvaltningen. Avdelningen utgörs av en nämnd- och registraturenhet, säkerhetsenheten, en utredarenhet, ett servicecenter och en kommunikationsenhet. 

Rollen som nämndsekreterare innebär att du ansvarar för sekreterarskapet i kommunens politiska nämnder, bolag, utskott och råd. Tillsammans med övriga nämndsekreterare inom enheten sköter ni hela kommunens nämndadministration vilket innebär att du som stödfunktion har tät kontakt med förvaltningen och förtroendevalda. Arbetet innefattar bland annat att sammanställa protokoll, samordna uppföljning av beslut och uppdrag inom nämnderna. I uppdraget ingår även att upprätta vissa beslutsunderlag samt att hantera övriga administrativa uppgifter. Som nämndsekreterare deltar du i kommunens övergripande utvecklingsarbete gällande digital nämndadministration och dokumenthantering. I Värmdö kommun pågår ett omfattande utvecklingsarbete under det gemensamma namnet Smartare Värmdö - vilket du på olika sätt kommer att ingå i eller vara berörd av.

Vi söker dig som har en examen från högskola/universitet inom statsvetenskap eller annan relevant utbildning. Du har kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Din administrativa förmåga är god och du uttrycker dig mycket väl på svenska i tal och skrift. Du har en god datorvana och en fördel är om du har arbetat i digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem.

Som person är du noggrann, strukturerad och har en utpräglad servicekänsla. Du har en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter samtidigt som ditt arbetssätt präglas av noggrannhet. Det är av stor vikt att du kan arbeta i grupp och kan samarbeta med såväl kollegor som förtroendevalda.

Vi lägger stor vikt vid sociala kompetenser och personlig lämplighet

Värmdö kommun erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning som föregås av sex månaders provanställning på grund av rollens komplexitet. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast den 22 augusti 2022. 

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Annika Berglund Basilier, stf enhetschef vid nämnd- och registraturenheten, via växeln 08-570 470 00.

Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer  eller via Servicecenter, 08-570 470 00.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Sekreterare med varierande arbetsuppgifter

Söker du en administrativ roll med bred variation av arbetsuppgifter? Hos oss blir du huvudsakligt ansvarig för all kundkontakt samtidigt som du får möjligheten att jobba med grundläggande uppgifter inom både bokföring och marknadsföring. Även om erfarenhet av administration är fördelaktigt har vi inga krav på specifik kompetens. Vi värdesätter rätt inställning och din förmåga att lära dig högre och kommer lära dig allt du behöver kunna på plats. Du har go... Visa mer
Söker du en administrativ roll med bred variation av arbetsuppgifter? Hos oss blir du huvudsakligt ansvarig för all kundkontakt samtidigt som du får möjligheten att jobba med grundläggande uppgifter inom både bokföring och marknadsföring.
Även om erfarenhet av administration är fördelaktigt har vi inga krav på specifik kompetens. Vi värdesätter rätt inställning och din förmåga att lära dig högre och kommer lära dig allt du behöver kunna på plats. Du har goda förutsättningat att lyckas om du:
Har grundkunskaper i office-paketet
Har erfarenhet av Visma
Mycket god svenska i tal och skrift samt baskunskaper i engelska (flera på företaget är från Tyskland)

Arbetsuppgifter:
Hantera kundkontakt via telefon och mail
Koordinera bokningar och bemanning
Hantera offerter och fakturor i Visma
Göra enklare marknadsföring och bokföring
Ansvara för all typ av administration för bolaget



Som person ä du noggrann, prestigelös och serviceminded. Eftersom du är den enda som enbart jobbar administrativt på bolaget behöver du vara självgående men kan välja om du vill jobba merparten hemifrån eller på vårt kontor på Värmdö. Visa mindre

Ledningskoordinator

Ansök    Maj 21    Värmdö kommun    Sekreterare
Värmdö arbetar hårt för att skapa en serviceorganisation som är handlingskraftig, tillitsfull och full av modiga medarbetare! Vi väljer att sätta oss i förarsätet och kursen ställs mot att bli en modern framtidsorganisation där medborgarna ges den bästa möjliga servicen, där medarbetarna kan och får växa för att vi tillsammans ska kunna skapa en kommun som alla vill leva, bo och verka i. I rollen som ledningskoordinator kommer du att arbeta för att under... Visa mer
Värmdö arbetar hårt för att skapa en serviceorganisation som är handlingskraftig, tillitsfull och full av modiga medarbetare! Vi väljer att sätta oss i förarsätet och kursen ställs mot att bli en modern framtidsorganisation där medborgarna ges den bästa möjliga servicen, där medarbetarna kan och får växa för att vi tillsammans ska kunna skapa en kommun som alla vill leva, bo och verka i.

I rollen som ledningskoordinator kommer du att arbeta för att underlätta och strukturera arbetsdagarna för vår kommundirektör och kommunens ledningsgrupp. Du förväntas samordna möten, vilket bland annat innefattar resebokningar, förberedelser och planering av agenda, hantering av mail, samt samverkan med andra mötesdeltagare. Du blir en viktig del av kommundirektörens vardag och kommer föra protokoll i ledningsgruppen, skapa presentationer inför möten och evenemang samt se till att arkivering och fakturahanteringen sköts på ett korrekt sätt. Du kommer även att vara involverad i arbetet med att marknadsföra och skapa content för kommunen, internt och externt.

Vi söker dig som är positiv, självständig och har den där fingertoppkänslan för vad god service är. Du har en relevant utbildning, samt erfarenhet av att arbeta som sekreterare, assistent eller koordinator. Vi ser att du är en mycket god administratör som hanterar Office-paketets alla delar obehindrat, speciellt PowerPoint. Det är viktigt att du har arbetslivserfarenhet av fakturahantering då detta blir en central del i din vardag.

Som ledningskoordinator är det viktigt att du är mycket flexibel, tar eget ansvar och är självgående i arbetet. Rollen innebär kontakt med många, både internt och externt, vilket ställer stora krav på din kommunikativa och sociala förmåga. Det är av stor vikt att du är en mycket god skribent som har känslan för ordets betydelse.

Som person har du ett starkt inre driv samt intresse, vilja och förmåga att hjälpa och underlätta andras dagar. Du behöver vara orädd och beredd på att hugga i där behovet finns. Vi ska kunna förlita oss på att du hanterar arbetsuppgifter från start till mål. Du kommer att bli kommundirektörens närmsta medarbetare och det betyder att ni behöver kunna lita på varandra.

På Kommunledningskontoret tar vi fasta på utveckling och nyfikenhet. Vi arbetar ständigt för att effektivisera vårt arbete för att ge bästa möjliga service till Värmdös medborgare. Rollen som ledningskoordinator är placerad vid kommundirektörens stab och du kommer att arbeta tillsammans med kommundirektören och dennes sex medarbetare i kommunledningen.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Välkommen med din ansökan senast den 10 juni 2019.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Fredrik Nornvall, tillförordnad kommundirektör, 08-570 474 48 eller Jenny M Persson, 08 570 476 75. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten. Visa mindre

Nämndsekreterare

Ansök    Jan 17    Värmdö kommun    Sekreterare
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten. Till Nämnd- och registraturenheten söker vi nu en nämndsekreterare. Här får du möjlighet att stödja den högsta tjänstemanna... Visa mer
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.




Till Nämnd- och registraturenheten söker vi nu en nämndsekreterare.

Här får du möjlighet att stödja den högsta tjänstemannaledningen och den politiska ledningsorganisationen som nämndsekreterare. Du blir en av 17 medarbetare vid nämnd-och registraturenheten som utgörs av samordnare, nämndsekreterare, registratorer, administratörer och arkivarie. Enheten har också uppdraget att i samarbete med övriga enheter inom avdelningen leda och genomföra Val2022 och därigenom upprätthålla att våra demokratiska val genomförs rätt och riktigt i enlighet med Valmyndighetens riktlinjer och vägledningar.

Kansli- och kommunikationsavdelningen ingår i kommunledningskontoret som ansvarar för strategiskt verksamhets- och ledningsstöd samt säkerställer samordning inom hela kommunförvaltningen. Avdelningen utgörs av en nämnd- och registraturenhet, säkerhetsenheten, en utredarenhet, ett servicecenter och en kommunikationsenhet. 



Rollen som nämndsekreterare innebär att du ansvarar för sekreterarskapet i kommunens politiska nämnder, bolag, utskott och råd. Tillsammans med övriga nämndsekreterare inom enheten sköter ni hela kommunens nämndadministration vilket innebär att du som stödfunktion har tät kontakt med förvaltningen och förtroendevalda. Arbetet innefattar bland annat att sammanställa protokoll, samordna uppföljning av beslut och uppdrag inom nämnderna. I uppdraget ingår även att upprätta vissa beslutsunderlag samt att hantera övriga administrativa uppgifter. Som nämndsekreterare deltar du i kommunens övergripande utvecklingsarbete gällande digital nämndadministration och dokumenthantering. I Värmdö kommun pågår ett omfattande utvecklingsarbete under det gemensamma namnet Smartare Värmdö - vilket du på olika sätt kommer att ingå i eller vara berörd av.

Vi söker dig som har en examen från högskola/universitet inom statsvetenskap eller annan relevant utbildning. Du har kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Din administrativa förmåga är god och du uttrycker dig mycket väl på svenska i tal och skrift. Du har en god datorvana och en fördel är om du har arbetat i digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem.

Som person är du noggrann, strukturerad och har en utpräglad servicekänsla. Du har en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter samtidigt som ditt arbetssätt präglas av noggrannhet. Det är av stor vikt att du kan arbeta i grupp och kan samarbeta med såväl kollegor som förtroendevalda.

Vi lägger stor vikt vid sociala kompetenser och personlig lämplighet



Värmdö kommun erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.



Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde omgående eller enligt överenskommelse.



Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Rache Kilic, enhetschef vid nämnd- och registraturenheten, via växeln 08-570 470 00.

Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer  eller via Servicecenter, 08-570 470 00.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre